عصر خودرو

رییس کل گمرک ایران خبر داد:

صادرات ۷۰ میلیون تن کالا در نیمه نخست سال

عصر بازار- رییس کل گمرک ایران گفت: در ۶ ماهه نخست امسال ۷۰‌ میلیون تُن کالا به کشورهای مختلف صادر شده که نسبت به مدت مشابه ۲۲ درصد رشد داشته است.

صادرات ۷۰ میلیون تن کالا در نیمه نخست سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، مهدی میراشرفی با اشاره به انجام تشریفات خروج موقت خودروها از کشور از یک ماه قبل اظهار داشت: از هموطنان درخواست داریم کسانی که برگه خروج موقت سواری از گمرک را دارند اگر کشور عراق به دلیل ترافیک از ورود خودرو آنها ممانعت می کند اصلا اصرار به ورود نداشته باشند، چون این‌ ممانعت عمدتا برای مدیریت جمعیت است.

    میراشرفی اضافه کرد: در خصوص ورود و خروج ارز و سایر کالاهای ممنوعه اطلاع رسانی شده و زائران حسینی بدون گزارش مشکلات در حال خروج هستند. در 6 ماهه نخست امسال 70‌ میلیون تُن کالا به کشورهای مختلف صادر شده که نسبت به مدت مشابه 22 درصد رشد داشته است.

    رییس کل گمرک ایران افزود: بدخواهان این کشور فکر می کردند با تحریم های ظالمانه می توانند این کشور را محدود کنند، هر چند تروریسم اقتصادی آمریکا شاید آسیبی به بخشی هایی از اقتصاد وارد کنند ولی این کشور آنقدر بضاعت دارد که رشد 22 درصدی صادرات نسبت به سال گذشته را رقم بزند.

    میراشرفی با اشاره به ارزش 20 میلیارد و 900 میلیون دلاری صادرات غیرنفتی گفت: همچنین 16 میلیون تُن واردات کالا به ارزش 21.3 میلیارد دلار داشتیم. وی خبر داد: از 16 میلیون تُن کالای وارداتی 10 میلیون تُن کالای اساسی و همچنین 6 میلیون تُن نیز مواد اولیه و ماشین آلات خط تولید بوده است؛ خوشبختانه واردات کشور به سمت کالاهای اساسی، ضروری، مواداولیه و ماشین آلات خط تولید حرکت می کند.

    میراشرفی در پایان عنوان کرد: معمولا بعد از ایام اربعین راهپیمایی 28 صفر را داریم که شاید حجم آن به اندازه فعلی نباشد، اما گاهی مواقع در چهار مرز با برخی محدودیت ها از نظر سرویس تجاری روبرو هستیم ‌و پس از این دو راهپیمایی به روال عادی صادرات و واردات باز می گردیم.

    برچسب ها