عصر خودرو

در دیدار سفیر چین با رئیس گمرک مطرح شد؛

همکاری‌های جدید گمرکی ایران وچین

پیشنهاد ایجاد دروازه تجارت مشترک

عصر بازار- برنامه‌های جدید همکاری ایران و چین برای گسترش همکاری های گمرکی و تسهیل تجارت در دیدار سفیر چین با رئیس کل گمرک مطرح شد که یکی از پیشنهادات طرف ایرانی ایجاد دروازه تجارت مشترک است.

همکاری‌های جدید گمرکی ایران وچین
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، برنامه جدید ایران و چین برای گسترش همکاری های گمرکی و تسهیل تجارت در دیدار سفیر چین در تهران با رئیس کل گمرک ایران بررسی شد و در این نشست سفیر چین در تهران تاکید کرد که چین خواستار گسترش مناسبات تجاری با ایران است.

    در ابتدای جلسه مهدی میراشرفی رئیس کل گمرک ایران با اشاره به روابط قوی تجاری بین دو کشور ایران و چین به طرح پیشنهاداتی جهت تقویت هرچه بیشتر تبادلات تجاری پرداخت.

    وی با طرح پیشنهاداتی نظیر تبادل اطلاعات گمرکی در قالب آموزش کارکنان طرفین ، تقویت مقوله جاده ابریشم ، ایجاد دروازه تجارت مشترک ، استفاده از تجارب مفید دو کشور ، تبادل تصاویر ایکس ری از سوی دو طرف و بسیاری مسائل دیگر پیشنهاد داد جهت دستیابی به نتایج بهتر و سریع تر هر شش ماه یکبار نشستی با حضور مسئولان مربوطه دو طرف برگزار گردد.

    در ادامه نیز سفیر چین در ایران با تقدیر و تشکر ویژه از گمرک ایران و مسئولان آن تاکید کرد: از جمله بزرگ‌ترین شرکای تجاری چین کشور ایران است که سالیانه صادرات و واردات کالاهای زیادی بین دو کشور انجام می گیرد, بنابراین گسترش این روابط جزو مسائل پر اهمیت برای کشور چین است و  تمام تلاش خود را در جهت هر چه بهتر کردن روابط خواهیم کرد.

    برچسب ها