عصر خودرو

ادامه معاملات سکه با ۴موعد تحویل؛

سررسید دی ماه با بازار آتی خداحافظی کرد

عصر بازار- معامله اونس جهانی طلا دیروز (شنبه) همراه با افت بهای اونس در بورس لندن و کاهش بهای دلار آزاد، روند نزولی در پیش گرفت که این روند افت قیمت سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران را نیز در پی داشت، این در شرایطی است که تابلوی معاملات آتی دیروز مجدد ۴ سر رسیده شد و قرار داد دی ماه از سایر سر رسید ها خدا حافظی کرد.

سررسید دی ماه با بازار آتی خداحافظی کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، باتوجه به به پایان موعد قرارداد تحویل دی ماه، از دیروز بازار آتی سکه با چهار سررسید به کار خود ادامه داد که قیمت سکه در این معاملات روند نزولی در پیش گرفت. بهای سکه در سررسید سکه تحویل اسفند با قیمت 919 هزار تومان به فروش رسید که افت 0/9 درصدی را به ثبت رساند. قرارداد تحویل اردیبهشت سال آینده نیز با قیمت 924 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/38 درصدی را در این روز تجربه کرد. همچنین سکه تحویل تیر سال 95 با قیمت 926 هزار تومان مورد معامله قرار گرفت و با افت 0/42 درصدی نسبت به روز پنجشنبه اخیر رو به رو شد. در آخر نیز قرار داد شهریور95 نیز با قیمت 929 تومان به فروش رسید و کاهش 0/58 درصدی را در اولین روز از هفته معاملاتی تجربه کرد.

    حجم معاملات آتی سکه دیروز در بورس کالای ایران به 14 هزار و 920 قرارداد و به ارزش بیش از یک هزار میلیارد و 385 میلیون ریال رسید، این در شرایطی است که پنجشنبه گذشته حجم معاملات آتی سکه به 8 هزار و 539 قرار داد بوده است که این نشان از رشد 74 درصدی حجم معاملات دارد.

    همچنین دیروز در بازار نقدی، بهای سکه همزمان با افت قیمت دلار آزاد در بازار تهران با کاهش همراه شد، به طوری که هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در جریان این مبادلات در بهای 915 هزار تومان معامله شد که نسبت به روز پنج شنبه 15 هزار تومان پایین آمده است.

    همچنین هر قطعه نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی به ترتیب 465، 250 و 170 هزار تومان معامله شده است.

    در همین حال در بازار ارز هر دلار آمریکا با کاهش 41 تومانی 3585 تومان عرضه می شود.

    و اما در بازار جهانی در حالی که افت بازارهای بورس تقاضا برای دارایی هایی که کمتر در معرض ریسک قرار دارند را تقویت کرده، قیمت طلا پس از 4 جلسه کاهش روز جمعه افزایش یافت و هر اونس طلا روز گذشته در سطح 1089 دلار و 80سنت به معاملات هفته پایان داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها