عصر خودرو

یک استاد دانشگاه:

با اجرای برجام، امنیت به اقتصاد ایران بازمی‌گردد

عصر بازار- یک استاد دانشگاه گفت: با رفع تحریم‌ها و اجرای برجام، امنیت اقتصادی به ساختار اقتصادی ایران باز خواهد گشت، زیرا امنیت اقتصادی یکی از مقوله‌های مهم در سرمایه‌گذاری و تولید است.

با اجرای برجام، امنیت به اقتصاد ایران بازمی‌گردد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مسعود خداپناه اظهار کرد: تمام مبادلات اقتصادی هر کشور از طریق سیستم بانکی انجام می‌شود و هنگامی که سیستم بانکی یک کشور به دلیل تحریم‌ها مسدود شود، مبادلات تجاری و اقتصادی آن کشور تحت تاثیر قرار می‌گیرد و دچار مشکل می‌شود.

    وی افزود: بخش زیادی از اقتصاد بیشتر کشورها به واردات و صادرات مرتبط است و این مساله در تولید و اقتصاد هر کشوری تاثیرگذار است که تحریم‌های بانکی ما، مانع بسیاری از فعالیت‌های صادراتی و وارداتی برای کشور شد و مشکلات فراوانی را برای نظام پولی و بانکی ایران به وجود آورد.

    این استاد دانشگاه تصریح کرد: لغو تحریم‌ها موجب بازگشت امنیت و آرامش به ساختار اقتصاد ایران می‌شود و امیدواریم با راهکارها و سیاست‌های مناسب در این زمینه، بسیاری از مشکلات اقتصادی کشور با لغو تحریم‌ها حل شود.

    وی درخصوص سیاست‌های اقتصادی که باید پس از لغو تحریم‌ها مدنظر قرار گیرند، عنوان کرد: سیاست‌های پولی و مالی باید در جهت تحریک تولید باشد تا شاهد افزایش اشتغال و تولید در این زمینه باشد و بتوانیم بسیاری از مشکلات را با کمک لغو تحریم‌ها، پشت سر بگذاریم.

    خداپناه خاطرنشان‌کرد: سیاست‌های پولی و مالی در دوران پساتحریم نباید در جهت واردات و رفاه کوتاه مدت مردم در نظر گرفته شود، بلکه باید شرایط به گونه‌ای باشد که سیاست‌های مالی در جهت سرمایه‌گذاری در بخش تولید اتخاذ شود.

    وی ادامه داد: بانک‌ها یکی از بنگاه‌های اقتصادی هستند که به خانوارها و تولیدکنندگان وام‌های خرد و کلان می‌دهند و با رفع تحریم‌ها می‌توانند کمک شایانی به این دو بخش کنند.

    این استاد دانشگاه تصریح کرد: با گشایش گره‌های اقتصادی، اگر نرخ بهره بانکی کاهش پیدا کند، وجوه و تسهیلات بانکی با بهره کمتری به خانوارها و تولیدکنندگان خواهد رسید و تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور خواهد داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها