عصر خودرو

منوعیت فعالیت واحدهای خارجی شرکتهای آمریکایی در ایران برداشته شد

عصر بازار- وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد در راستای تحریمهایی که تحت توافق هسته ای بین المللی برداشته می‌شوند، این کشور به شرکتهای تابعه خارجی شرکتهای آمریکایی اجازه خواهد داد با ایران تجارت کنند.

منوعیت فعالیت واحدهای خارجی شرکتهای آمریکایی در ایران برداشته شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، این اقدام به شرکتهای آمریکایی فرصت حضور در ایران را فراهم می‌کند. ایران کشوری پرجمعیت و صاحب منابع انرژی وسیع بوده و انتظار می‌رود با برداشته شدن تحریمها، فرصتهای تجارتی به ارزش ده‌ها میلیارد دلار برای شرکتهای ایرانی و خارجی ایجاد کند.

    شهروندان و شرکتهای آمریکایی تحت تحریمهای آمریکا که حتی پس از اجرای توافق هسته ای به قوت خود باقی خواهند ماند، اجازه تجارت با ایران را ندارند اما سیاست جدید به شرکتهای مادر آمریکایی اجازه می‌دهد سیستمای فناوری مانند ایمیل و نرم افزار حسابداری برای واحدهای فعال در ایران فراهم کنند.

    شرکتهای تابعه خارجی شرکتهای آمریکایی تا سال 2012 که کنگره تحریمهای جدید علیه تهران تصویب کرد، اجازه داشتند در ایران فعالیت کنند اما به گفته پیتر هارل، یک مدیر ارشد سابق تحریمها در وزارت خارجه آمریکا، پیش از آن تشدید تنشها با غرب باعث شده بود بیشتر شرکتهای تابعه خارجی تا اواخر دهه 2000 از ایران خارج شوند.

    اکنون با امضای توافق هسته ای و موافقت آمریکا برای فراهم کردن خدمات فنی به واحدهای حاضر در ایران ممکن است بسیاری از شرکتهای چندملیتی آمریکایی تشویق شوند به ایران بازگردند.

    به گفته هارل، شماری از شرکتهای آمریکایی به فکر فعالیت در ایران بوده اند و اکنون به سبک و سنگین کردن ریسکهای سیاسی خواهند پرداخت.

    همچنین به گفته آدام ام اسمیت، مشاور ارشد سابق در امور تحریمها در وزارت خزانه داری آمریکا، مشکل واحدهای خارجی شرکتهای آمریکایی برای خارج کردن پول به دلار در آمریکا ممکن است بسیاری از شرکتها را منصرف کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها