عصر خودرو

شاخص بورس برای سومین روز پیاپی افت کرد

عصر بازار: در جریان معالات امروز بازار سرمایه شاخص بورس ۹۷ واحد دیگر افت کرد.

شاخص بورس برای سومین روز پیاپی افت کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در جریان معاملات امرز بازار سرمایه شاخص بورس برای سومین روز پیاپی منفی بود به طوری که با دادوستد 467 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 97 میلیارد تومان در 35 هزار نوبت، شاخص بورس 97 واحد دیگر افت کرد و در ارتفاع 68 هزار و 50 واحد متوقف شد.
    بیشترین اثر منفی بر روند حرکتی نماگر بازار سهام نیز امروز از آن نمادهای معاملاتی پارسان، حکشتی و شپدیس و بیشترین اثر مثبت هم به نام تاپیکو، فاراس و همراه شد. همچنین نمادهای معاملاتی فپنتا، حفارس و فلوله بیشترین افزایش قیمت و حپترو، خگستر و شسپا بیشترین کاهش قیمت را تجربه کردند.
    شاخص‌های اصلی بازار سرمایه نیز امروز منفی بودند به طوری که شاخص قیمت(وزنی - ارزشی) 39 واحد، کل(هموزن) 10 واحد، قیمت(هموزن) 9 واحد، آزادشناور 105 واحد و شاخص بازار اول 113 واحد افت کردند و در مقابل شاخص بازار دوم 62 واحد افزایش را به خود دید.
    در بازارهای فرابورس ایران نیز با دادوستد 75 میلیون ورقه به ارزش 77 میلیارد تومان در 9 هزار نوبت، آیفکس 5.2 واحد رشد کرد و در کانال 805 واحد قرار گرفت.
    توقف نماد معاملاتی شرکتهای پتروشیمی پردیس، توسعه معدنی و صنعتی صبانور و بازگشایی نماد معاملاتی شرکت گسترش سرمایه گذاری ایرانیان، بازگشایی نماد معاملاتی شرکتهای پتروشیمی امیرکبیر، پتروشیمی جم و اوراق اجاره شرکت واسط مالی مرداد یکم هم از دیگر اتفاقات امروز بازار سرمایه بود.

    برچسب ها