عصر خودرو

سارق خانه‌ها یک ساعت پس از آزادی، سرقت‌هایش را از سر گرفت؛

دزدی برای پرداخت مهریه

عصر بازار- هنوز مهر آزادی زندانی سابقه‌دار خشک نشده بود که برای جور کردن مهریه ۵۱۴سکه‌ای همسرش بار دیگر باند سرقت تشکیل داد. او اما پس از خالی کردن ۳۰خانه به دام پلیس افتاد و بار دیگر به زندان رفت.

دزدی برای پرداخت مهریه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از همشهری، از چند وقت پیش گزارش دستبرد به خانه‌های شرق تهران به پلیس پایتخت اعلام شد که با انجام تحقیقات و بررسی تصاویر دوربین‌های مداربسته مشخص شد که سارقان با گذاشتن کلاه به سر و ماسک بهداشتی یا نقاب با تخریب در یا پریدن از بالکن وارد خانه‌ها شده و دست به سرقت می‌زنند. جست‌وجو برای شناسایی متهمان ادامه داشت تا اینکه در آخرین سرقت خود گیر افتادند. ماجرا از این قرار بود که اعضای این باند سارق که 3نفر بودند با تخریب وارد آپارتمانی در شرق تهران شدند و پس از سرقت، قصد خروج از خانه را داشتند، اما صاحبخانه سر بزنگاه رسیده بود. دزدان با چاقو، صاحبخانه را تهدید کردند تا هر طور شده فرار کنند، اما او با زیرکی و داد و فریاد همسایه‌ها را خبر کرده بود.

    اقرار
    همسایه‌ها صدای داد و فریاد را شنیدند و با قفل کردن در ساختمان مانع از خروج دزدان شدند. پس از آن به پلیس زنگ زدند و اعضای این گروه به دام پلیس افتادند. در بازرسی از آنها، ‌چاقو، قمه، طلا، سکه، ‌اموال قیمتی، مقداری شیشه به همراه کلاه و ماسک و نقاب کشف شد. دزدان در بازجویی‌ها به سرقت‌های سریالی اقرار کردند و مدعی شدند که به 30خانه دستبرد زده‌اند. اعضای این باند با دستور قاضی علی وسیله ایردموسی، بازپرس دادسرای ویژه سرقت برای شناسایی شاکیان در اختیار مأموران اداره آگاهی تهران قرار گرفتند.

    گفت‌وگو
    انگیزه عجیب سارق

    میلاد، سرکرده این باند سرقت و 28ساله است. او 2سابقه کیفری دارد و آخرین بار حدود 3‌ماه پیش از زندان آزاد شد، اما هنوز یک ساعت از آزادی‌اش نگذشته، سراغ دوستانش رفت و باند سرقت تشکیل داد. او می‌گوید: انگیزه‌اش از این کار جور کردن سکه‌های مهریه همسرش بوده است.

    مهریه همسرت چند سکه است؟
    514سکه. حدود 3سال پیش از یکدیگر جدا شدیم و محکوم شدم به پرداختن ماهی یک سکه. شغلم آشپزی است و معمولا هر ‌ماه سکه را می‌پرداختم. از 2سال پیش که این موج گرانی‌ها آمد و سکه 5برابر شد دیگر نتوانستم پرداخت کنم. او هم شکایت کرد. برای اینکه جلوی او کم نیاورم مجبور شدم دزدی کنم تا سکه‌هایش را بدهم. دلم نمی‌خواست فکر کند بی‌عرضه هستم.
    چرا از او جدا شدی؟
    وقتی فهمید معتاد به شیشه‌ام، درخواست طلاق داد. بچه هم نداشتیم و یک سال و نیم از ازدواجمان بیشتر نمی‌گذشت.
    همسرت متوجه شده که به‌خاطر جور کردن مهریه دست به سرقت زده‌ای؟
    قطعا متوجه شده چون حدود 6‌ماه زندان بودم و 2 سابقه کیفری دارم. یکی برای پیش از ازدواجم است و یکی بعد از طلاقم. تبحرم فقط سرقت از خانه‌هاست. چون می‌توانم چطور قفل در را باز کنم. از بالکن هم می‌توانم بپرم و وارد خانه‌ها شوم.
    چرا یک ساعت پس از آزادی نقشه سرقت کشیدی؟
    وقتی پس از 6‌ماه حبس آزاد شدم، نمی‌دانستم باید چه کنم. می‌خواستم مهریه‌اش را جور کنم اما پولی نداشتم. کاری هم نداشتم. این شد که سراغ دوستانم رفتم و به آنها گفتم می‌خواهم باند سرقت تشکیل بدهم. آن‌ها هم بیکار بودند و از پول بدشان نمی‌آمد. این شد که همدست شدیم و برای اینکه شناسایی نشویم صورتمان را می‌پوشاندیم. پس از سرقت سکه‌ها را من برمی‌داشتم تا به همسر سابقم برسانم.
    به چند خانه دستبرد زدی؟
    30خانه در شرق تهران.
    تا به حال وارد خانه‌ای نشدی که صاحبخانه آنجا باشد؟
    همین آخرین سرقت بود که درست هنگام خروج صاحبخانه رسید. هرچند با چاقو او را تهدید به قتل کردیم، اما او مقاومت کرد و با هم درگیرشدیم. همین شد که گیر افتادیم.

    برچسب ها