عصر خودرو

پیش بینی ها نشان می دهد؛

وضعیت قرمز بازار فلزات رنگی

عصر بازار- طی هفته گذشته با انتشار اخبار منفی از اقتصاد چین، قیمت اکثر فلزات اساسی کاهش یافت، به طوری که قیمت مس حدود ۳ درصد کاهش را طی این مدت را تجربه کرد و به زیر ۴۴۰۰ دلار در هر تن رسید و دیگر فلزات اساسی نیز بطور متوسط بین یک تا ۲ درصد نزولی شدند.

وضعیت قرمز بازار فلزات رنگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بسیاری از تحلیلگران معتقدند قیمت فلزات پایه در حال حاضر به کف خود رسیده است و به نظر می رسد با توجه به روند قیمتی که نفت در پیش گرفته است در شرایط فعلی سطوح قیمتی خود را حفظ کنند.

    از طرفی نیز اخیرا شایعات و اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه دفتر ذخایر دولت چین قصد دارد 150 هزار تن مس از بازار داخلی این کشور خریداری کند، اما خبر به سرعت تکذیب شد، چرا که با توجه به این حجم انبارها احتمال خرید چنین بسیار کم است.

    بر اساس آمار منتشر شده دخایر مس نگهداری شده توسط دفتر ذخایر استراتژیک چین حدود 1 میلیون تن برآورد می شود که در نتیجه جای زیادی برای خرید بیشتر باقی نمی ماند، بنابر این خبر کذب تنها توانست برای دو روز قیمت این فلز را افزایش دهد، اما بعد از آن منابع نزدیک به دولت نسبت به صحت چنین اخباری ابراز تردید کردند و انتشار تکذیب شایعات مجدد افت بهای فلز سرخ را به دنبال داشت.

    کارشناسان بازارهای جهانی معتقدند برای تغییر مثبت در بازار فلزات اساسی ضروری است برای مدتی طولانی خبرهای مثبت از اقتصاد آمریکا منتشر شود و سیاست های کلان اقتصادی در چین منتشر شود.

    از سویی روز جمعه نیز قیمت اکثر فلزات رنگی با افت قیمت معاملات خود را به پایان رساند، به طوری که مس با 1/25 درصد کاهش با نرخ 4 هزار 310 دلار در هر تن معامله شد. آلومینیوم نیز طی معاملات این روز افت 0/71 درصدی را تجربه کرد و با قیمت یک هزار و 467 دلار در هر تن به فروش رسید، این در شرایطی است که سرب با کاهش 1/10 درصدی با نرخ یک هزار و 612 دلار در هر تن ثبت شد. همچنین نیکل و قلع نیز به ترتیب 8 هزار و 380 و 13 هزار و 375 دلار در هر تن به فروش رسیدند که افزایش بیش از یک درصدی را در این روز به ثبت رساندند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو