عصر خودرو

بازارهای جهانی با نفت ۲۸ دلاری بسته شد

سقوط ۱۳ درصدی نفت خام در هفته گذشته

عصر بازار- بازارهای جهانی نفت در حالی بسته شد که قیمت نفت برنت ۶.۲۸ درصد کاهش یافت و این شاخص جهانی بشکه‌ای ۲۸.۹۴ دلار معامله شد.

سقوط ۱۳ درصدی نفت خام در هفته گذشته
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، قیمت نفت در روز جمعه آخرین روز کاری بازارهای جهانی در هفته گذشته به 28 دلار در هر بشکه سقوط کرد.

    به نوشته رویترز، این کاهش ناشی از نزدیک شدن ازسرگیری صادرات نفت ایران به بازارِ هم‌اکنون اشباع جهان است و شاخص بازارهای بورس نیز در سراسر جهان به شدت کاهش یافت.

    در میان نگرانی‌ها در مورد رکورد اقتصاد جهانی و احتمال نکول اعتباری در اثر کاهش قیمت کالاهای اساسی که پرداخت‌ها را برای طلبکاران در بازارهای نوظهور مشکل می‌سازد، سرمایه‌گذاران به طور ناگهانی به سوی طلا و دیگر دارایی‌های امن برای سرمایه‌گذاری رفتند.

    با کاهش بیش از 6 درصدی نفت برنت و سقوط به 28 دلار در هر بشکه، شاخص‌های اصلی بازارهای بورس اروپا و وال‌استریت با کاهش بیش از 2 درصدی بسته شدند. قیمت نفت خام طی هفته گذشته 13 درصد سقوط کرد.

    تینا بایلز ویلیامز سرمایه‌گذاران ارشد گروه اف‌آی اس در فیلادلفیا در این باره گفت: «ما در حال تجربه سقوط نهایی هستیم... نفت خام می تواند تا بشکه‌ای 20 دلار سقوط کند.»

    بر اساس این گزارش، قیمت نفت به علت کاهش بیشتر بازار بورس چین و چشم انداز قریب‌الوقوع افزایش صادرات نفت ایران سقوط کرد.

    هر بشکه نفت برنت با 1.94 دلار برابر با 6.28 درصد کاهش 28.94 دلار در هر بشکه معامله شد. نفت خام آمریکا نیز با 1.78 دلار برابر با 5.71 درصد کاهش 29.42 دلار در هر بشکه فروخته شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها