عصر خودرو

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لامیران منتهی به سال مالی ۳۱/۶/۹۴

عصر بازار- مجمع عمومی عادی شرکت لامیران با حضور بیش از ۸۵% سهامداران شرکت برگزار و صورت های مالی مورد تصویب قرار گرفت . سود نقدی ۳۰۰ ریال (تقسیم ۶۲ % سود خالص) به ازای هر سهم مورد تصویب قرار گرفت . در ضمن اعضای جدید هیات مدیره نیز انتخاب شدند .

گزارش مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت لامیران منتهی به سال مالی ۳۱/۶/۹۴
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تامین سرمایه نوین، شرح مجمع عمومی شرکت  لامیران را در ادامه می خوانید.

    زمان و محل برگزاری : ساعت 9 صبح مورخ 22/10/94  در محل خیابان خاوران – شرکت لامیران

    هیات رئیسه مجمع

    رئیس : رسولیان

    ناظر : منصوری (سرمایه گذاری ملی)

    ناظر : سرمایه گذاری توسعه ملی

    نماینده سازمان بورس : آقای محمودی

    گزارش هیات مدیره
    در ابتدای جلسه گزارش هیات مدیره از طرف مدیر مالی ارائه شد .

    ·        کلیه محصولات تحت نام تجاری تیز عرضه می شود

    ·        محصولات به صورت نیمه آماده و به صورت مستقیم از تولیدکننده خارجی وارد می شود و پس از تکمیل و بسته بندی به بازار عرضه می شود . نایب رئیس هیات مدیره توضیحات بیشتری درباره فرایند تولید محصول ارائه ننمود و آن را از اسرار تجاری شرکت که قابل افشا نیست اعلام نمود . نماینده سازمان بورس نیز طبق تبصره 1 ماده 16 قانون توسعه ابزار ها و نهاد های مالی جدید حق حفظ اسرار تجاری  را برای شرکت تایید نمود .

    ·        اعلام شد که شرکت با تولید حدود 130,000,000 تیغ دولبه استنلس سهم حدودا 35-40 % از بازار را در اختیار دارد . همچنین اعلام شد که رقابت شدیدی در این حوزه در جریان است و بازار مملو از تیغ های وارداتی از برندهای مختلف است .

    ·        ارز مورد نیاز برای واردات مواد اولیه ارز بازار آزاد است و بنابراین افزایش نرخ ارز بهای تمام شده محصولات شرکت را افزایش می دهد . علت استفاده از ارز آزاد ، خرید ماهانه مواد اولیه در تاریخ مشخص در هر ماه است که با توجه به تخصیص نامنظم ارز مبادله ای امکان استفاده از آن برای شرکت فراهم نیست . همچنین اعلام شد به دلیل عدم کشش بازار امکان افزایش قیمت فروش در چند ماهه اخیر وجود نداشته است .

    ·        شرکت در حال حاضر صادرات محصول ندارد ولی برای آینده و پس از لغو رسمی تحریم ها به دنبال توسعه محصولات ، مذاکره با شرکت های خارجی و ... است .

    ·        شرکت اقدام به عرضه تیغ یکبار مصرف با برند تیز به بازار نموده است ، که فعلا سهم قابل توجهی از یازار ندارد ولی به دنبال بازارسازی این محصول است .

    بندهای حسابرسی و بحث های مرتبط

    ·        در مورد بند 4 اعلام شد که شرکت اقدام به طرح شکایت در دیوان عدالت اداری نموده است که مسئله در دست پیگیری است ولی در صورت اعلام نظر قطعی و محکوم شدن ، شرکت بایستی از این بابت هزینه (6,483 میلیون ریال) شناسایی نماید .

    ·        در مورد بند 5 اعلام نمود که فعلا برنامه ای برای فروش مواد اولیه راکد وجود ندارد و لوازم یدکی مربوط به خط تولید متوقف شرکت است .

    ·        در مورد بند 6 اعلام شد که شرکت به دنبال استفاده از معافیت مالیاتی مربوط به انتقال شرکت به شعاع 120 کیلومتری تهران است و بقیه موارد نیز در حال پیگیری است . به دنبال توضیحات هیات مدیره در این مورد نماینده بورس از سهامداران و بازرس درخواست نمود که آثار احتمالی این بند در تقسیم سود در نظر گرفته شود .

    ·        در مورد بند 16 نماینده سازمان بورس خواستار راه اندازی کمیته حسابرسی داخلی از طرف هیات مدیره شد که رییس هیات مدیره دستور رسیدگی به آن را صادر نمود .

    سوال و جواب
    ·        اثر رفع تحریم ها و آغاز سوییفت بر شرکت از سوالات سهامداران بود که در جواب آن اعلام شد که در صورت آغاز سوئیفت احتمال دریافت ارز مبادله ای وجود دارد . فعلا انتقال ارز از طریق حواله ارزی انجام می شود .

    ·        در مورد شرایط فروش و نمایندگان فروش سوال شد واینکه چرا حجم بالایی از فروش شرکت به شرکت قاسم سپرده شده است ؛ که در جواب آن رکود شدید بازار و پرداخت مدت دار از طرف نمایندگان فروش دلیل همکاری با شرکت قاسم عنوان شد .

    ·        در مورد افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیای دارایی ها (زمین شرکت در جاده خاوران محل قبلی کارخانه) سوال شد که شرکت اعلام نمود چنین تصمیمی ندارد .

    ·        در صورتی که نرخ ارز افزایش یابد شرکت برای خرید مواد اولیه نیاز به نقدینگی دارد که در این صورت اقدام به افزایش سرمایه نقدی از طریق آورده و مطالبات خواهد نمود .

    ·        در مورد استفاده بهتر از زمین شرکت (حدود 15000 متر مربع در جاده خاوران-سه راه افسریه که فعلا جهت انبار اجاره داده شده است) یا فروش آن سوال شد که هیات مدیره اعلام نمود به هیچ عنوان قصد فروش آن را ندارد و با رفع تحریم ها و در صورت رونق اقتصادی به دنبال تغییر کاربری و ساخت آن به صورت مشارکتی خواهد رفت .

    سود نقدی

     

    سود خالص هر سهم شرکت 478 ریال بود که 300 ریال آن به عنوان سود نقدی تقسیم گردید . (تقسیم 62% سود خالص) بابت بند 6 حسابرس حدود 20 میلیارد ریال از سود انباشته باقی ماند .

    سایر مصوبات
    ·        تصویب صورت های مالی

    ·        انتخاب موسسه شرکت به عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی رهیافت به عنوان بازرس علی البدل

    ·        روزنامه­ «اطلاعات» به‌عنوان روزنامه­ کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت در سال مالی 94-95  انتخاب گردید .
    ·        پاداش هیات مدیره معادل سال گذشته 100 میلیون ریال تعیین گردید .
    ·        حق حضور اعصای هیات مدیره به مبلغ 6,000,000 ریال تعیین گردید .
    ·        انتخاب اعضای جدید هیات مدیره
    شرکت سرمایه گذاری صنایع ایران ، شرکت پلی اوره تان ایران ، شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی ، حسن رسولیان و رضا سلطانزاده به عنوان اعضای اصلی و شرکت شیمی صنعت فرزان به عنوان عضو علی البدل انتخاب گردید . (سال گذشته به جای شرکت سرمایه گذاری توسعه ملی شرکت شیمی صنعت فرزان عضو اصلی هیات مدیره بود .)

    جمع بندی
    با توجه به شرایط رکودی و رقابت شدید در بازار تمام تلاش شرکت بر حفظ سهم از بازار متمرکز شده است و با توجه به کاهش مداوم مصرف تیغ های دولبه در سال های آینده ، شرکت پس از رفع تحریم ها به دنبال توسعه محصول و ... می باشد .

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها