عصر خودرو

تاثیر منفی تنش تجاری آمریکا و چین روی بورس ژاپن؛

قیمت سهام علی‌بابا ۵ درصد کاهش یافت

عصر بازار- در معاملات امروز بورس‌های آسیایی شاهد ثبات شاخص‌ها و تغییر کم آنها بودیم که در واقع نشاندهنده چشم پوشی بازار از خبرهای حاکی از تصمیم آمریکا برای اخراج شرکت‌های چینی از بورس این کشور بوده‌اند.

قیمت سهام علی‌بابا ۵ درصد کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، در معاملات  امروز بورس‌های آسیایی شاهد آن بودیم که قالب این بازارهای مالی به جز در ژاپن روند ثابتی را نسبت به دیروز طی کردند.

    بورس شانگهای چین یک دهم درصد کاهش یافت که در واقع این روند نشان داد که بازار چین توجهی به اخباری که حاکی از تصمیم دولت آمریکا برای اخراج کردن شرکت‌های چینی از بورس این کشور هستند، نکرده است.

    این در حالی است که این اخبار در معاملات روز جمعه بورس نزدک آمریکا را یک درصد منفی کرد.

    بورس‌های اروپایی‌ هم تغییر چندانی را در معاملات امروز نداشتند به گونه‌ای که شاخص یورو استاکس 50 معادل 0.11 درصد و بورس آلمان هم حدود 0.1 درصد کاهش یافت.

    روز جمعه برخی خبرگزاری‌ها گزارش دادند آمریکا در راستای اعمال فشار علیه پکن قصد دارد از اهرم حذف شرکت‌های چینی از بورس این کشور برای فشار در مذاکرات تجاری با چینی‌ها استفاده کند.

    این مسئله باعث شد تا سهام برخی شرکت‌های بزرگ چینی نظیر علی‌بابا و جی‌دی بیش از 5 درصد سقوط ارزش را تجربه کند.

    نگرانی‌ها از تشدید تنش تجاری بین آمریکا و چین در معاملات امروز بیش از همه به ضرر ژاپن تمام شد به گونه‌ای که بورس نیکی این کشور 0.9 درصد ریخت.

    برچسب ها