عصر خودرو

بوسه برجام بر بورس

عصر بازار : در حالی که شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد زیادی روبرو بود، نمادهای بانکی و خودرویی پر بازدیدترین نمادها بودند.

بوسه برجام بر بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» شاخص کل بورس اوراق بهادار با رشد 1344 واحدی روبرو شد.
    در جریان معاملات رو به رشد امروز که در چندماه اخیر بی نظیر بوده است، سهم های «پارسان»، «اخابر»، «تاپیکو» و «حکشتی» بیشترین میزان تاثیر گذاری مثبت در شاخص را داشتند و به ترتیب 129، 113، 108 و 102 واحد تاثیر در افزایش رشد شاخص ایجاد کردند.
    در بازار امروز نمادهای بانکی «وبملت» و «وبصادر» و همچنین نمادهای خودرویی «خپارس» و «خساپا» بیشترین بازدید را داشتند که این موضوع می تواند نشانگر دورخیز سهامداران برای ورود به لیدرهای قدیمی تالار شیشه ای باشد.
    در بازار امروز گروه های وسایل ارتباطی و حمل و نقل با رشد بیش از 4.5 درصد، بیشترین رشد گروهی را در میان سایر گروه ها داشتند.
    گفتنی است در سال جاری روزهایی که بازار رشد های زیاد مانند امروز داشته باشد، از تعداد انگشت های دست کمتر بوده و البته تمام این رشد ها مربوط به خبرهای خوش مربوط به توافق هسته ای بوده است.
    حال در آخرین مرحله از این سلسله مذاکرات که مربوط به اجرایی شدن برجام است، تالار شیشه ای هیجان زده شده و  سهامداران این بازار اقدام به خریدهای زیادی کرده اند. هرچند در جریان معاملات امروز بازار سهام، حقوقی ها نقش آفرینی بیشتری داشتند، اما برخی از کارشناسان بازار معتقدند این روند رو به رشد و هیجانی ادامه دار نیست و خریداران امروز، فروشندگان روزهای آینده خواهند بود.

    برچسب ها