عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری بانک آینده

روند مثبت از یک ماه پیش شروع شده/ ۳۰ شرکت طی یک ماه ۴۰ درصد بازدهی داشته‌اند

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری بانک آینده جهش شدید امروز شاخص بورس را حاصل از روند مثبت یک ماه بازار می‌داند و می‌گوید: طی یک ماه گذشته ۳۰ شرکت بالای ۴۰ درصد و دست‌کم ۵ صنعت بیش از ۲۰ درصد بازدهی داشته‌اند.

روند مثبت از یک ماه پیش شروع شده/ ۳۰ شرکت طی یک ماه ۴۰ درصد بازدهی داشته‌اند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۶:۰۰

    فردین آقا بزرگی در گفتگو با خبرنگار عصربازار با اشاره به اینکه حدود دو سال بازار در حال افت بوده، افزود: رشد شدید امروز شاخص حاصل تحرکات امروز و دیروز نیست و بخشی از آن به این دلیل است که دولت در حال حاضر به سمت سیاست‌های انبساطی و کنترل کمتر سطح عمومی قیمت‌ها به منظور خروج از رکود و ایجاد رونق اقتصادی، در حال حرکت است.
    وی همچنین به نقش کاهش سود تسهیلات بانکی، اشاره کرد و گفت:  در حالی که قیمت‌ها طی دو سال به پایین‌ترین سطح رسیده است، با کاهش سود سپرده‌های بانکی بخشی از سرمایه از بازار پول به بازار سرمایه آمده است. همچنین خبرهای خوش هسته‌ای و اعلام قریب‌الوقوع رفع بخشی از تحریم‌ها به اضافه دلایل ذکر شده، موجب این رشد شدید شده است.
    آقا بزرگی با بیان اینکه حرکت صعودی بورس از یک ماه پیش آغاز شده است، اضافه کرد: بسیاری از افراد مترصد ورود به بازار بودند. اما کسانی که از قبل وارد شدند توانستند، بازدهی مناسبی کسب کنند.
    به گفته مدیرعامل کارگزاری بانک آینده، حدود 30 شرکت ظرف یک‌ ماه گذشته بازدهی بالای 40 درصد داشته‌اند.
    وی ادامه داد: این روند مثبت برای امروز و دیروز نیست و یک ماه است که شروع شده است. اما به دلیل اینکه تمرکز شاخص کل بیشتر بر صنایع فولاد، پتروشیمی و پالایشگاهی است، افزایش بازدهی صنایع دیگر شاخص را مثبت نمی‌کند. این درحالی است که در یک ماه گذشته دست‌کم 5 صنعت بیش از 20 درصد بازده داشته‌اند.   
    آقابزرگی به سهام‌داران توصیه کرد: اتکا به اطلاعات بنیادی و تصمیم‌گیری به دور از هیجان راهکار موفقیت است. همچنین در این وضعیت بازار سهام‌داران در خصوص فروش بیشتر فکر کنند.
    مدیرعامل کارگزاری بانک آینده به کاهش سطح عمومی درآمدهای دولت با کاهش قیمت نفت اشاره و بیان کرد: این عامل ممکن است در یک بازه کوتاه مدت شوک ارزی به وجود بیاورد. اما افزایش نرخ دلار، موجب مزیت رقابتی بیشتری برای صادرکنندگان نیز می‌شود.

    برچسب ها