عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا و جواهر؛

افت ۳۰ هزار تومانی نرخ سکه همراه با سقوط قیمت اونس جهانی

عصر بازار: رییس اتحادیه طلا و جواهر از کاهش ۳۰ تا ۳۱ هزار تومانی قیمت سکه تمام طی امروز و دیروز خبر داد و گفت: قیمت ها در بازار داخل بدون حباب و متعادل است.

افت ۳۰ هزار تومانی نرخ سکه همراه با سقوط قیمت اونس جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای درخصوص تحولات نرخ طلا در بازارهای بین المللی و داخلی، افزود: هرچند بعد از اعلام برنامه جامع اقدام مشترک و همزمانی آن با عیدسعید فطر بازار طلا به دلیل تقاضای کاذب با حباب و شوک قیمتی مواجه شد اما هم اکنون این حباب از بین رفته و قیمت ها واقعی شده است.

    وی درباره بازار بین المللی طلا نیز اظهار داشت: با بهبود اوضاع اقتصاد جهانی از سال 2011 میلادی، قیمت هر بشکه نفت تا 150 دلار افزایش و رشد اقتصاد جهانی نیز بهبود یافت در نتیجه میزان سرمایه گذاری در بازار طلا کاهش یافت که نتیجه این امر نیز افت قیمت ها در بازار جهانی طلا بود.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر با بیان اینکه، نرخ هر اونس طلا در بازارهای جهانی در چند روز اخیر با 65 دلار افت مواجه شده است، اظهار داشت: این امر به دلیل تحولات اقتصادی اروپا و به خصوص یونان و همچنین اعلام نتیجه مذاکرات هسته ای ایران بوده است.

    کشتی آرای تاکید کرد: این عوامل سبب شد تا نرخ هر اونس طلای جهانی تا 1104 دلار کاهش یابد و این در حالی است که این نرخ در چند ماه گذشته در حدود 1150 دلاربود.

    یادآور می شود، نرخ هر سکه تمام طرح جدید و قدیم هم اکنون در بازار به ترتیب 858 و 859 هزار تومان، نرخ نیم سکه 457 هزار تومان، نرخ ربع سکه 260هزار تومان و سکه یک گرمی نیز 167 هزار تومان است.

    همچنین قیمت هر گرم طلای 18 عیار در بازار 87 هزار و 800 است.

    برچسب ها