عصر خودرو

حضور پررنگ پالایشی‌ها در بورس انرژی

برنامه عرضه‌های شنبه اعلام شد

عصر بازار- معاملات روز چهارشنبه بورس انرژی ایران در حالی بسته شد که از سرگیری عرضه میعانات‌گازی پالایش گاز ایلام و پارس جنوبی و معامله ۳۰۰۰ تن نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی این بازار از نکات جالب توجه آن بود.

حضور پررنگ پالایشی‌ها در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، در جلسه معاملاتی فردا ‌شنبه 26 دی‌ماه 94، در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران، کالاهای هگزان، حلال 402، حلال 404، آیزوریسایکل و آیزوفید پالایش نفت تبریز و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی و در رینگ بین‌الملل گاز مایع پالایش نفت آبادان به مقصد افغانستان و پاکستان روی میز فروش خواهند رفت.

    بر اساس این گزارش طی آخرین جلسه معاملاتی بورس انرژی در هفته گذشته ؛ در تابلوی سلف موازی استاندارد نفت کوره بورس انرژی ایران2 قرارداد با ارزشی قریب به 19 میلیون ریال در پنج نماد فعال مورد معامله قرار گرفت و در مجموع ارزش کل معاملات روز چهارشنبه بورس انرژی به 51 میلیارد و 516 میلیون ریال بالغ شد.

    در جریان معاملات روز چهارشنبه کالاهای گاز پروپان صنعتی، برش سنگین، گاز بوتان صنعتی و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام، نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس و میعانات‌گازی پالایش گاز ایلام و پارس جنوبی و در رینگ بین‌الملل نفت‌کوره 380 سانتی استوک شرکت ملی نفت ایران در حالی عرضه شدند که کل معاملات صورت گرفته بر روی این کالاها معادل 6960 تن به ارزشی قریب به 48 میلیارد و 230 میلیون ریال بود.

    از نکات قابل توجه معاملات روز چهارشنبه بورس انرژی ایران، می‌توان به از سرگیری عرضه میعانات‌گازی پالایش گاز ایلام و پارس جنوبی و معامله 3000 تن نفتای سبک پالایش نفت بندرعباس در رینگ داخلی بورس انرژی ایران اشاره کرد.

    در این روز در تابلوی سلف موازی استاندارد برق بازار مشتقه نیز 395 قرارداد در قالب 11 معامله و معادل 9480 مگاوات ساعت به ارزشی در حدود 3 میلیارد و 266 میلیون ریال معامله شد. همچنین در آغاز جلسه معاملاتی روز چهارشنبه نمادهای بار‌ پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه 23/11/94 گشایش یافته و در پایان نمادهای بار پیک، کم‌باری، میان‌باری و بارپایه روزانه 27/10/94 و28/10/94 و 29/10/94 متوقف شدند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها