عصر خودرو

ترخیص برنج‌های وارداتی از هفته آینده

عصر بازار- مدیرکل دفتر برنامه ریزی، تامین، توزیع و تنظیم بازار وزارت صنعت، معدن و تجارت خبر داد: بر پایه مصوبه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون واردات دفتر معاون اول رییس‌جمهوری در هفته آینده عملیات تعهدسپاری واردکنندگان و ترخیص برنج صورت خواهد گرفت.

ترخیص برنج‌های وارداتی از هفته آینده
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از وزارت صنعت، «محمدرضا کلامی» در این خصوص گفت: اواخر سال 1397 قیمت برنج با رشدی غیر منطقی روبرو شد؛ از سویدیگر همواره طرف هندی که عمده‌ترین صادر کننده برنج به ایران محسوب می‌شود، از ممنوعیت فصل برداشت سوء استفاده کرده و قیمت‌ها را بالا می‌برد.

    وی ادامه داد: در جلسات ستاد تنظیم بازار ضرورت پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی مطرح و مقرر شد تدابیری به منظور ممانعت از پرداخت ارز بیشتر و خرید برنج با هزینه بالاتر اتخاذ شود.این در حالی است که برخی بدون توجه به این موضوع  در صدد مخالفت با این مصوبه برآمدند. اوایل مرداد ماه بود که سازمان برنامه و بودجه درخواست برقراری ممنوعیت واردات برنج در فصل برداشت را ارائه کرد.

    به گفته کلامی، اتفاقات رخ داده سبب شد ستاد تنظیم بازار مجددا به موضوع واردات برنج ورود کند تا تکلیف برنج دپو شده در بنادر مشخص شود.

    وی در خصوص تصمیمات اتخاذ شده توضیح داد: مقرر است برنج‌های وارداتی که عملیات تامین ارز آن صورت گرفته، با ارائه تعهد مبنی بر نگهداری کالا در انبارهای تحت نظر دولت ترخیص شوند.

    این مقام مسئول اعلام کرد: بر پایه مصوبه ستاد تنظیم بازار و کمیسیون واردات دفتر معاون اول رییس‌جمهوری در هفته آینده عملیات تعهدسپاری واردکنندگان و ترخیص برنج صورت خواهد گرفت.

    برچسب ها