عصر خودرو

قیمت جهانی نفت کاهش یافت

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در معاملات امروز ۱.۴ درصد کاهش یافت و به ۳۰ دلار و ۳۸ سنت رسید.

قیمت جهانی نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از رویترز، ناامید کننده بودن آمارهای اقتصادی چین، موجب شده تا ارزش سهام های آسیایی امروز به پایین ترین رقم 3 سال و نیم گذشته برسد و نگرانی سرمایه گذاران از اقتصاد جهان تشدید شود.
    گسترده ترین شاخص سهام های ام اس سی آی در منطقه آسیا اقیانوسیه به استثنای ژاپن امروز با 0.7 درصد کاهش به پایین ترین رقم از ژوئن 2012 تاکنون رسید و در مسیر افت 3.2 درصدی در هفته جاری قرار گرفت.
    شاخص نیکی ژاپن نیز رشدهای معاملات اولیه امروز را خنثی کرد و با افتی نیم درصدی میزان افت خود در این هفته را به 3.1 درصد رساند.
    بازارهای اروپایی نیز خود را برای معاملاتی پرنوسان آماده می کنند و پیش بینی ها برای شاخص اف تی اس ای 100 انگلیس، دکس آلمان و کاک فرانسه گاه کاهشی و گاه افزایشی است.
    قیمت نفت برنت روز پنجشنبه ترمیم شد و نفت برنت با 2.4 درصد افزایش قیمت به 31 دلار و 3 سنت رسید. این در حالی بود که قیمت نفت برنت در این جلسه به 9 دلار و 73 سنت یعنی پایین ترین رقم 12 سال گذشته رسیده بود.
    اما این افزایش قیمت که بعد از افت 20 درصدی ابتدای سال اتفاق افتاد کوتاه مدت بود. در شرایطی که سرمایه گذاران نگران سلامت اقتصاد جهان بودند و افت رشد اقتصادی چین و نوسان در بازارهای مالی این کشور در ابتدای سال موجب نگرانی شده بود، سقوط قیمت نفت نیز بازارهای مالی را دچار آشفتگی کرد.
    بر اساس این گزارش، نفت برنت معاملات امروز را ضعیف تر آغاز کرد و با افت 1.4 درصدی به 30 دلار و 38 سنت رسید. بدین ترتیب نفت برنت در مسیر ثبت افت قیمت هفتگی 9.4 درصدی قرار گرفته است. وضعیت نفت خام آمریکا بدتر بود و با 2.6 درصد افت به 30 دلار و 39 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدییت در مسیر ثبت کاهش هفتگی 8.5 درصدی قرار گرفته است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( https://telegram.me/asrebazar ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو