عصر خودرو

بزرگان بازار سهام معرفی شدند

عصر بازار- اسامی ۲۰ شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اعلام شد.

بزرگان بازار سهام معرفی شدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه (سمات) برای نخستین بار اسامی 20 شرکت بزرگ بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران را اعلام کرد.

    بر این اساس صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ارزش 539 هزار و 850 میلیارد ریال در صدر بزرگترین شرکت بورس تهران ایستاد و شرکت فولاد مبارکه اصفهان  با 509 هزار و 340 میلیارد ریال و صنایع ملی مس ایران  با 326 هزار و 274 میلیارد ریال در رتبه های دوم و سوم قرار دارند.

    همچنین شرکت های سرمایه گذاری نفت و گاز پتروشیمی تامین، معدنی و صنعتی گل گهر، مخابرات ایران،پتروشیمی پارس، پالایش نفت اصفهان،گسترش نفت و گاز پارسیان و گروه مپنا در مکان های سوم تا دهم بزرگترین شرکت های بورسی ایستاده اند.

    بر اساس این گزارش، پتروشیمی مارون با ارزش 310 هزار و 248  میلیارد ریال در صدر بزرگترین شرکت های فرابورسی قرار دارد و سنگ آهن گهر زمین با  202 هزار و 64 میلیارد ریال و تولید نیروی برق دماوند با 151 هزار و 524 میلیارد ریال در رده های بعدی قرار گرفتند.

    پتروشیمی زاگرس، هلدینگ توسعه معادن و صنایع معدنی خاور میانه ، ذوب آهن اصفهان، فولاد هرمزگان جنوب، پتروشیمی امیر کبیر و پالایش نفت شیراز نیز در مکان های سوم تا دهم برترین شرکت های فرابورسی ایستادند.

    برچسب ها