عصر خودرو

ادامه روند منفی شاخص بورس، تا ابتدای مهرماه

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه روند منفی بازار سرمایه تا ابتدای مهر ماه ادامه‌دار خواهد بود، گفت: شاخص بورس از اواخر مهرماه با توجه به ارائه گزارش ۶ ماه شرکت‌ها و نیز مسایل اقتصادی حاکم در کشور به مسیر صعودی باز می‌گردد.

ادامه روند منفی شاخص بورس، تا ابتدای مهرماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، شاخص بورس بعد از چند روز رشد چشمگیر و ورود به کانال 305 هزار واحد، از روز سه شنبه در مسیر نزولی قرار گرفت و در آخرین روز معاملات هفته جاری با توجه به کاهش هفت هزار و 915 واحدی، شاخص دوباره به کانال 294 هزار و 166 واحد بازگشت.

    مهدی طحانی امروز (پنج شنبه) در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا به علت ریزش شاخص بورس اشاره و بیان کرد: نوسانات موجود در بازار سرمایه را می توان از جمله عوامل تاثیرگذار در ریزش شاخص بورس در دو روز اخیر معاملات بازار سرمایه برشمرد.

    وی به دیگر عامل تاثیرگذار بر ریزش شاخص بورس تاکید کرد و اظهار داشت: شاخص بورس به صورت مداوم به رشد 40 درصدی دست یافت و طبیعی است که تا حدودی بازار به دلیل شناسایی سود و افزایش عرضه از سوی سهامداران روند منفی را در پیش گیرد.

    طحانی شهریور را ماه پایانی سال مالی برخی از شرکت‌های کارگزاری و سرمایه گذاری دانست و گفت: بخشی از روند منفی بازار به تسویه معاملات و کاهش اعتبار کارگزاری‌ها بر می‌گردد که به نظر می‌رسد بازار تا چند روز آینده به روند عادی خود باز گردد.

    این کارشناس بازار سرمایه به جو سیاسی حاکم در کشور و تاثیر آن بر ریزش شاخص بورس اشاره کرد و افزود: اتفاقاتی که اخیرا در عرصه سیاست جهانی رخ داد بی تاثیر بر ریزش شاخص نبود که این موضوع را می توان به عنوان روال طبیعی بازار تلقی کرد .

    وی با اعلام اینکه روند منفی بازار سرمایه تا ابتدای مهر ماه ادامه دار خواهد بود، گفت: شاخص بورس از اواخر مهر ماه با توجه به ارائه گزارش 6 ماه شرکت‌ها و نیز مسایل اقتصادی حاکم در کشور به مسیر صعودی بازمی گردد.

    برچسب ها