عصر خودرو

ژاپنی‌ها وضعیت نفتی عربستان را ارزیابی می‌کنند

عصر بازار- پالایشگاههای نفت در ژاپن که چهارمین واردکننده بزرگ نفت خام است، سرگرم جمع آوری اطلاعات مربوط به عرضه از سوی عربستان سعودی پس از حملات صورت گرفته به تاسیسات نفتی مهم این کشور هستند.

ژاپنی‌ها وضعیت نفتی عربستان را ارزیابی می‌کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، حمله به تاسیسات پالایش نفت خام شرکت آرامکوی سعودی در ابقیق و خریص، تولید نفت عربستان سعودی را به میزان 5.7 میلیون بشکه در روز کاهش داد و توانایی این کشور برای حفظ صادرات نفت خام را زیر سوال برد.

    شرکت آرامکوی سعودی زمان مشخصی برای ازسرگیری کامل تولید نفت نداده است. عربستان سعودی بزرگترین صادرکننده نفت جهان است و به مدت چند دهه تامین‌کننده مطمئنی بوده است.

    مقامات شرکت‌های جی ایکس تی جی هلدینگز، ایدمیتسو و کاسمو انرژی هلدینگز اعلام کرده‌اند سرگرم جمع‌آوری اطلاعات هستند اما درباره نفت عربستان سعودی یا گزینه‌های جایگزین توضیحی ندادند.

    سخنگوی شرکت فوجی اویل گفت: انتظار نداریم روند تامین نفت خام ما دچار مشکل عمده شود و به توانایی این شرکت برای یافتن تامین کنندگان دیگر اشاره کرد.

    ایسشو سوگاوارا، وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت ژاپن روز سه‌شنبه اعلام کرد ژاپن در صورت لزوم برای تضمین تامین نفت خام برداشت از ذخایر نفت استراتژیک را بررسی خواهد کرد.

    در این بین، شرکت آرامکوی سعودی به شرکت نفتی دولتی پتروچاینا خبر داد برنامه بارگیری نفت سبک برای اکتبر به مدت حدود 10 روز به تاخیر خواهد افتاد.

    با این حال منابع آگاه در این شرکت چینی اظهار کردند آرامکو همان گریدها و میزان نفت سبکی که پتروچاینا برای اکتبر درخواست کرده بود را فراهم خواهد کرد.

    بر اساس گزارش رویترز، همچنین به پتروچاینا اعلام شده است بارگیری محموله‌های نفت سبک برای سپتامبر با گریدهای سنگین‌تر سواپ می‌شوند و هیچ تاخیر یا تغییری در حجم فروش وجود نخواهد داشت.

    برچسب ها