عصر خودرو

نخست وزیر چین:

تحقق رشد ۶ درصدی اقتصاد چین بسیار سخت است

عصر بازار- نخست وزیر چین گفت اقتصاد شماره ۲ جهان به خاطر کند شدن رشد اقتصاد دنیا و افزایش حمایت از تولید داخلی و یکجانبه گرایی تحت فشار زیادی قرار دارد.

تحقق رشد ۶ درصدی اقتصاد چین بسیار سخت است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، لی که چیانگ، نخست وزیر چین گفت برای اقتصاد چین بسیار سخت است تا با سرعتی معادل 6 درصد یا بیشتر از آن رشد کند و دلیل آن دورنمای پیچیده بین المللی این کشور است.

    لی در مصاحبه با یک رسانه روسی که در وبسایت دولت چین منتشر شد گفت اقتصاد شماره 2 جهان به خاطر کند شدن رشد اقتصاد دنیا و افزایش حمایت از تولید داخلی و یکجانبه گرایی تحت فشار زیادی قرار دارد.

    تولید ناخالص داخلی چین در نیمه اول سال میلادی رشد کرد . لی گفت اقتصاد چین در 8 ماه اول سال به طور کلی  متعادل بوده است.

    وی گفت:« برای چین خیلی سخت است به خاطر شرایط پیچیده بین المللی خود، به 6 درصد رشد اقتصادی یا بیشتر از آن برسد. این میزان رشد در اختیار اقتصادهای پیشگام دنیاست».

    تحلیلگران می گویند رشد اقتصادی چین در سه ماهه سوم سال میلادی جاری از 6.2 درصد سه ماهه دوم هم پایین تر آمده است. این مقدار پایین ترین حد طی 30 سال گذشته بود.

    در عوض، مقامات چین حمایت خود را افزایش دادند و در ششم سپتامبر نسبت نقدینگی را برای سومین بار در سال جاری پایین آوردند و 900 میلیارد یوان ( 126.35 دلار) نقدینگی به اقتصاد تزریق کردند.

    برچسب ها