عصر خودرو

مدیرعامل شرکت صنایع ملی پتروشیمی اعلام کرد:

صادرات ۲۲ میلیون تن محصول پتروشیمی در سال

صنعت پتروشیمی ۱۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است

عصر بازار-محمدی گفت: سالیانه ۳۱ میلیون تن محصول از صنایع پتروشیمی تولید می‌شود که ۲۲ میلیون تن از آن صادرات می‌شود.

صادرات ۲۲ میلیون تن محصول پتروشیمی در سال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نق از باشگاه خبرنگاران جوان، بهزاد محمدی، مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشست خبری اعلام برنامه‌های سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست اظهار کرد: صنعت پتروشیمی کشور به لحاظ اهمیت بالا در اقتصاد کشور نقطه تمرکز دولت‌ها و مجامع بین المللی است.

    او ادامه داد: در یک نگاه کلان، پتروشیمی یک حجم وسیعی از بنگاه‌های اقتصادی نیست بلکه یک نظام اقتصادی است که با بهره برداری از طرح‌های در حال تکمیل این نقش را پر رنگ‌تر خواهیم کرد.

    محمدی با اشاره به پیشرفت صنعت پتروشیمی در سال‌های اخیر گفت: نزدیک به 33 میلیون تن از پالایشگاه نفت و گاز دریافت می‌ شود که 25 میلیون تن خوراک مستقیم صنعت بوده و 8 میلیون تن مربوط به سوخت است. معادل 33 میلیون تن خوراک پتروشیمی چیزی حدود 650 هزار بشکه نفت است.

    معاون وزیر نفت گفت: هم اکنون از 25 میلیون تن خوراک 31 میلیون تن محصول پتروشیمی تولید می‌شود که 22 میلیون تن صادر و 8.5 میلیون تن در داخل به مصرف می‌رسد.

    محموی بیان کرد: خوشبختانه هر ساله 5 میلیون تن محصول پتروشیمی در بورس عرضه می‌شود که 2 میلیون تن آن به صورت اوره به وزارت جهاد کشاورزی عرضه می‌شود. مجموع درآمد صنعت پتروشیمی در کشور 17 میلیارد دلار گزارش شده است.

    محمدی تاکید کرد: صنعت پتروشیمی کشور هم اکنون بیش از 108 هزار نیروی انسانی در اختیار دارد که این رقم تا سال 1400 به 123 هزار نفر افزایش خواهد یافت.

    معاون وزیر نفت با اشاره به تولید کاتالیست‌های بومی بیان کرد: حدود 40 گروه کاتالیست در صنعت تولید می‌شود که 16 نوع آن بومی سازی شده و 9 گروه در حال بومی سازی است.

    مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تصریح کرد: ظرفیت تولید صنعت پتروشیمی از 57 میلیون تن در سال قرار است به 100 میلیون تن در سال 1400 افزایش پیدا کند.

    محمدی از بهره برداری طرح متانول کاوه خبر داد و گفت: در 2 سال اخیر 27 طرح پتروشیمی در حال تکمیل است که یکی از این پروژه‌ها بهره برداری از طرح متانول کاوه است که به عنوان بزرگترین مجتمع تولید این محصول در جهان شناخته خواهد شد. چرا که این مجتمع در روز بیش از 7 هزار تن متانول تولید خواهد کرد.

    او ادامه داد: در سیزدهمین نمایشگاه ایران پلاست 570 شرکت به عنوان ارائه دهنده محصولات شرکت دارند که 35 شرکت خارجی و 102 هییت از کشور‌های خارجی و 14 کشور به صورت مستقل مشارکت دارند.

    محمدی از اشتغال 850 هزار نفر در صنایع پایین دستی پتروشیمی خبر داد و گفت: در نمایشگاه ایران پلاست دستاورد‌های عظیم صنایع پایین دست در قالب‌های گوناگون ارایه خواهد شد.

    معاون وزیر نفت تاکید کرد: امسال در نمایشگاه ایران پلاست، میزگرد اکوپلاست با حضور 11 وزیر از کشور‌های مختلف برای توسعه استفاده از پتروشیمی تولید‌های ایران برگزار می‌شود.

    محمدی از نهایی سازی طرح هاب سواحل خزر در هفته آینده خبر داد: وزیر نفت بشدت بر فعالیت تولید پتروشیمی در استان‌های شمالی با رعایت موارد محیط زیستی تاکید داشته و دارند. خوشبختانه در هفته‌های اخیر برنامه ریزی‌ها انجام و تامین مالی آن توسط سرمایه گذار داخلی انجام خواهد شد.

    او ادامه داد: سالهاست به هاب‌های پتروشیمی در شمال کشور کار تحقیقاتی انجام می‌شود و قرار است اولین طرح در استان گیلان کلید بخورد.

    در حال تکمیل...

    برچسب ها