عصر خودرو

جزئیات عرضه نفت سفید و گاز مایع در بورس انرژی

عصر بازار- امروز ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ داخلی و ۵۰ هزار میلیون تن گاز مایع در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه می‌شود.

جزئیات عرضه نفت سفید و گاز مایع در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، امروز در بازار فیزیکی بورس انرژی ایران 15 میلیون و 600 هزار لیتر نفت سفید شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در رینگ داخلی عرضه خواهد شد. این حجم در سه محموله 5 میلیون و 200 هزار بشکه ای عرضه می‌شود.

    تاریخ تحویل این کالا سی‌ام شهریورماه جاری است. نوع معامله نقدی و قیمت پایه برای هر لیتر آن 4900 تومان است. طبق اطلاعیه عرضه حداقل قیمت پایه 4655 تومان و حداکثر قیمت پایه 5145 تومان است. تسویه این معاملات به صورت اسناد خارج از پایاپای بوده و امکان تسویه نقدی از طریق بورس وجود ندارد. خریداران باید 10 درصد پیش‌پرداخت خرید را قبل از شروع عرضه پرداخت کنند.

    همچنین امروز 4004 تن میعانات گازی پالایش گاز سراجه قم در رینگ داخلی بورس انرژی عرضه می‌شود. قیمت پایه برای هر تن از این محصول چهار میلیون و 160 هزار تومان است.

    واریز 10 درصد بهای تقریبی معامله توسط خریدار به حساب شرکت سپرده‌گذاری مرکزی پیش از معامله الزامی است. شیوه تسویه به صورت نقدی یا تسویه با تضمین است و ارائه تضامین بانکی توسط خریدار به مقدار 100 درصد بهای معامله شده در مهلت تسویه حساب به نحوی که بانک گشایش کننده تضامین مذکور، پرداخت میزان وجه معامله براساس مقدار محموله تحویلی مندرج در بارنامه را در سررسید یک ماه پس از تاریخ آخرین روز دوره بارگیری اولیه تا سقف مبلغ ضمانت‌نامه مربوط به هر معامله را تعهد و تضمین کند.

    جدا از این عرضه‌ها، گاز مایع پالایشگاه نفت آبادان، شازند، اصفهان در پنج نوبت عرضه مجزا که مجموعه 50 هزار تن می‌شود در رینگ بین‌الملل بورس انرژی عرضه خواهد شد.

    برچسب ها