عصر خودرو

«وملت» پرتفوی ۶ماهه خود را منتشر کرد

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری ملت در صورت های مالی میان دوره ای ۶ماهه از رشد ۶میلیارد و ۲۶۹میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد.

«وملت» پرتفوی ۶ماهه خود را منتشر کرد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت سرمایه گذاری ملت در اطلاعات و صورت های مالی میان دوره ای 6ماهه منتهی به 31خرداد1398 سود هرسهم را 44ریال اعلام کرد.

    این شرکت سود عملیاتی خود را در دوره مورد گزارش 52میلیارد و 808میلیون ریال، سود خالص را 43میلیارد و 507میلیون ریال و زیان انباشته پایان دوره را 64میلیارد و 855میلیون ریال اعلام کرده است.

    «وملت» در گپارش خود با توجه به سرمایه گذاری های خود در سهام شرکت های پذیرفته در بورس از رشد 6میلیارد و  269میلیون ریالی پرتفوی بورسی خبر داد. این شرکت اعلام کرد ارزش بازار آن با افزایش 4میلیارد و 509میلیون ریالی به 8میلیارد و 851میلیون ریال رسیده است.

    در بند 11 حسابرس قانونی شرکت به مانده تسهیلات مالی دریافتی گروه مربوط به تسهیلات سر رسید گذشته شرکت فرآورده های دریایی ارس اشاره دارد. این تسهیلات جمعا به مبلغ 12میلیارد و 355میلیون ریال (اصل و فرع) از بانکهای ملت، کشاورزی و صادرات بوده که تا تاریخ این گزارش تسویه نشده و بابت سود و جرایم دیرکرد مربوطه ذخیره‌ای در حسابها منظور نشده است. با توجه به مطالب مطروحه تعدیل حسابها از بابت مورد فوق ضروری است، لیکن به دلیل عدم دسترسی به اطلاعات کافی، تعیین آثار مالی مربوطه بر صورتهای مالی مورد گزارش، در حال حاضر میسر نشده است.

    در بند12 نیز به سرفصل سرمایه گذاری های بلند مدت و کوتاه مدت شرکت اشاره کرده است که  با توجه به یادداشت توضیحی4 صورت های مالی به ترتیب شامل مبالغ 128میلیارد و 325میلیون ریال و 29میلیارد و 886 میلیون ریال سرمایه گذاری های انجام شده در شرکت های غیر بورسی است که علیرغم احتساب ذخیره کاهش ارزش سرمایه گذاری ها به ترتیب به مبالغ 108میلیارد و 119میلیون ریال و 14میلیارد و33میلیون ریال، شواهدی درخصوص قابلیت بازیافت سرمایه گذاری های یاد شده به ارزش های دفتری منعکس در صورت های مالی و انجام آزمون کاهش ارزش آنها ارایه نشده است. با توجه به مراتب فوق و بدلیل عدم دسترسی به اطلاعات و مدارک مورد نیاز در خصوص ارزش بازیافتنی سرمایه گذاری های مزبور در تاریخ ترازنامه، تعیین آثار احتمالی مربوطه بر صورت های مالی مورد گزارش میسر نیست.

    برچسب ها