عصر خودرو

۷ خدمه نفتکش استینا ایمپرو پس از آزادی از ایران به دبی رسیدند

عصر بازار- هفت تن از ۲۳ خدمه نفتکش انگلیسی استینا ایمپرو که در ماه جولای توسط ایران توقیف شده بود ، پس از آزادی از تهران به دبی رسیدند .

۷ خدمه نفتکش استینا ایمپرو پس از آزادی از ایران به دبی رسیدند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، دو هفته پس از اینکه انگلیس نفتکش ایرانی آدریان دریا را در جبل الطارق توقیف کرد ،سپاه پاسداران ایران هم در نوزدهم جولای نفتکش استینا ایمپرو را که تحت مالکیت سوئد بود، در تنگه هرمز به جرم تخلفات دریایی توقیف کرد .
    یک مقام سفارت روسیه در تهران گفت هفت تن از خدمه این نفتکش که یکی روسی، یکی اهل لتونی و 5 هندی هستند، روز چهارشنبه ویزای خود را در تهران دریافت کرده و به دبی پرواز کردند .
    این مقام روسی گفت 16 خدمه باقی مانده در کشتی باقی می مانند تا در مورد سرنوشت خود نفتکش تصمیم گیری شود .
    استنا بالک روز پنجشنبه به طور جداگانه تایید کرد که هفت تن از خدمه این کشتی آزاد شده اند و به یک مکان امن می روند .
    اریک هنل ، مدیر اجرایی استنا بالک، شرکت مالک این نفتکش گفت :« ما همچنان تلاش داریم سایر خدمه این کشتی را هم آزاد سازیم و تا آن زمان از خانواده‌های آنها پشتیبانی می‌کنیم» .
    « همانگونه که قبلا هم اعلام کردیم، هیچ اطلاعاتی مبنی بر تخلفاستینا ایمپرو وجود ندارد» .
    طی سال جاری میلادی به چندین کشتی تجاری در خلیج فارس حمله شده که باعث مختل شدن تجارت در این منطقه شده است و واشنگتن مقصر تمام این اتفاقات را ایران می داند .
    ایران از تلاش آمریکا برای ایجاد یک ائتلاف انتقاد کرده و می‌گوید کشورهای منطقه می توانند از گذرگاههای خود محافظت کنند .
    توقیف کشتی ایرانی آدریان دریا باعث بدتر شدن تنش ها بین تهران و غرب شد. از زمان خروج آمریکا از معاهده برجام و وضع دوباره تحریم‌ها، روابط بین ایران و غرب بر هم خورده است.

    برچسب ها