عصر خودرو

مذاکرات غول‌های دخانیات برای ادغام ۲۰۰ میلیاردی

عصر بازار- غول‌های دخانیات فیلیپ موریس اینترنشنال و آلتریا پس از گذشت بیش از یک دهه از جدایی، سرگرم مذاکره برای اتحاد مجدد هستند.

مذاکرات غول‌های دخانیات برای ادغام ۲۰۰ میلیاردی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، با توجه به این که ارزش فیلیپ موریس 120 میلیارد دلار و آلتریا 88 میلیارد دلار است، این قرارداد یک غول دخانیات به ارزش 200 میلیارد دلار ایجاد خواهد کرد.

    انتشار این خبر باعث شد ارزش سهام رقیبان آنها سقوط کند و ارزش سهام بریتیش امریکن توباکو سه درصد افت کرد.

    آلتریا که بزرگترین سرمایه‌گذار در شرکت سیگار الکترونیکی Juul Labs است، در سال 2008 از فیلیپ موریس جدا شد.

    تایید مذاکرات از سوی این دو شرکت یک روز پس از این انجام گرفت که بانی هرزاگ، تحلیلگر ولز فارگو اظهار کرد شرکت Juul Labs که 35 درصد آن متعلق به آلتریا است، شریک ایده آلی برای توسعه بین‌المللی خود در فیلیپ موریس خواهد داشت.

    شرکت Juul Labs در پی تفحص فزاینده رگولاتوری بر سر سلامت محصولاتش در آمریکا، در حال سرمایه‌گذاری برای رشد در خارج از این کشور است.

    هر دو شرکت فیلیپ موریس اینترنشنال و آلتریا سیگارهای مارلبرو تولید می‌کنند که پرفروش‌ترین سیگار جهان است و آلتریا در آمریکا و فیلیپ موریس اینترنشنال در سایر نقاط جهان این سیگار را تولید می‌کنند.

    فیلیپ موریس اینترنشنال برندهای پارلیامنت و ویرجینا را نیز تولید می‌کند و بخش سیگار الکترونیکی خود را دارد که به گفته این شرکت، جایگزین دخانیات سنتی خواهد شد.

    تحلیلگران اظهار کرده‌اند که علت این اتحاد، مقابله با فروش سیگار است که طبق اعلام گروه تحقیقاتی Cowen سال گذشته در سطح جهانی 4.5 درصد کاهش پیدا کرد.

    بر اساس گزارش شبکه خبری بی بی سی، هر گونه قرارداد ادغام باید مورد موافقت سهامداران این شرکتها و رگولاتورها قرار بگیرد.

    برچسب ها