عصر خودرو

روند معاملات بورس در هفته پایانی مرداد

عصر بازار- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات روز چهارشنبه (۳۰ مرداد) به عدد ۲۶۶ هزار و ۱۲۷ واحد رسید که در مقایسه با پایان هفته گذشته نزدیک به دو درصد رشد داشته است.

روند معاملات بورس در هفته پایانی مرداد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار»، در هفته‌ای که گذشت شاخص بورس در چهار روز معاملات چهار هزار و ٨٩٩ واحد رشد داشت.

    شاخص کل در پایان روز چهارشنبه (٢٣ مرداد) با عدد ٢٦١ هزار و ٣٩١ واحد به معاملات پایان داد که این رقم در روز چهارشنبه (٣۰ مرداد) به عدد ٢٦٦ هزار و ١٢٧ واحد رسید.

    شاخص آزاد شناور در آخرین روز معاملات هفته گذشته ٢٩٦ هزار و ٤١١ واحد بود که در روز چهارشنبه این هفته به رقم ٣۰٣ هزار و ٧٦٣ واحد رسید و افزایش سه هزار و ٣٥٢ واحدی را رقم زد.

    همچنین شاخص کل (هم وزن) در پایان هفته گذشته ٦٨ هزار و ٢٧٢ واحد بود که در هفته جاری این عدد به ٧٢ هزار و ١٢٥ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) از ٤٥ هزار و ٧٥٧ واحد به عدد ٤٨ هزار و ٣٣٩ واحد رسید.

    حجم معاملات بورس تهران در هفته جاری، ١٣ میلیارد و ٧٩١ میلیون سهم به ارزش ٤٨ هزار و ٢۰٤ میلیارد ریال و حجم معاملات فرابورس در مدت ذکر شده هفت میلیارد و ٩٤٧ میلیون سهم به ارزش ٣٣ هزار و ٢٦٥ میلیارد بوده است.

    در هفته منتهی به ٣۰ مرداد صنایع غذایی به جز قند و شکر، بیمه و بازنشسته، صنایع انبوه سازی، سیمان، خودرو، مواد دارویی، کانه های غیرفلزی، حمل و نقل، فرآورده های نفتی و بانک‌ها بیشترین میزان بازدهی را به خود اختصاص دادند که طبق آمار ارائه شده در هفته‌ای که گذشت صنایع غذایی به جز قند و شکر، بیمه و بازنشسته با بیشترین میزان بازدهی همراه بودند.

    در هفته‌ای که گذشت گروه شیمیایی، خودرو و قطعات، فلزات اساسی، انبوه سازی املاک و مستغلات، بانک‌ها و موسسات اعتباری، صندوق سرمایه‌گذاری قابل معامله، دارویی‌ها، ماشین‌آلات و تجهیزات و سیمان نسبت به دیگر صنایع بیشترین ارزش معاملات و صنعت بانکداری و موسسات اعتباری، خودرو و قطعات، ماشین آلات و تجهیزات، شیمیایی‌ها، فلزات اساسی، انبوه‌سازی املاک و مستغلات بیشترین میزان از حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

     

    نویسنده: شهروز فرمانی

    برچسب ها