عصر خودرو

گلمرادی مطرح کرد:

مشکلات شرکت گاز با تصویب اساسنامه رفع می شود

عصر بازار-عضو کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه ساختار و تشکیلات شرکت گاز به دلیل فقدان اساسنامه دچار سردرگمی است، گفت: با تصویب و اجرای دقیق مفاد این اساسنامه مشکلات آن برطرف خواهد شد.

مشکلات شرکت گاز با تصویب اساسنامه رفع می شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از خانه ملت، علی گلمرادی  با اشاره به تدوین طرح اساسنامه شرکت ملی گاز ایران توسط کمیسیون انرژی مجلس، گفت:  ساختار و تشکیلات شرکت ملی گاز به دلیل فقدان اساسنامه دچار سردرگمی است و  مورد سوءاستفاده عوامل ذی‌ربط قرار گرفته، در واقع اگر یک تشکیلات ساختارمند اداره نشود در مباحث رصد و ارزیابی عملکرد آن مشکلات عدیده‌ای ایجاد خواهد شد.

    تاکنون ساختار و تشکیلات گاز به دلیل فقدان اساسنامه دچار سردرگمی بوده و  مورد سوءاستفاده عوامل ذی‌ربط قرار گرفته است.


    نماینده مردم بندر ماهشهر، امیدیه، هندیجان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه تدوین اساسنامه شرکت گاز یکی از کارهای شاخص کمیسیون انرژی است، افزود: تدوین اساسنامه برای شرکت ملی گاز ضروری بود و احتمالا هفته آینده در صحن علنی مجلس مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

    شرکت گاز به دلیل نداشتن نقشه راه دچار سردرگمی و مشکلاتی است

    وی با اشاره به اینکه شرکت گاز به دلیل نداشتن نقشه راه دچار سردرگمی و مشکلاتی است که با اجرای دقیق مفاد این اساسنامه مشکلات آن برطرف خواهد شد، ادامه داد: به‌یقین اساسنامه تدوین شده می‌تواند تولید و صادرات گاز را افزایش داده و بر این اساس از ظرفیت‌ها استفاده بیشتر و مفیدتری کرد.

    اساسنامه فعلی شرکت ملی گاز مربوط به سال 1356 است

    گلمرادی با اشاره به اینکه اساسنامه فعلی شرکت ملی گاز مربوط به سال 1356 است، اظهار کرد: شرکت ملی گاز یکی از 4 شرکت اصلی وزارت نفت است، در اساسنامه شرکت ملی نفت در سال 56، شرکت ملی گاز زیرمجموعه‌ای از شرکت ملی نفت در نظر گرفته شده اما از آنجایی که در حال حاضر هر یک از این شرکت‌ها چارت و معاونت مخصوص به خود را دارند، باید اساسنامه مستقلی نیز داشته باشند.

    عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی سرفصل‌های تدوین شده در طرح اساسنامه شرکت ملی گاز، مطرح کرد: در این اساسنامه شرایط تشکیل مجمع عمومی شرکت، نحوه انتخاب مدیرعامل و نحوه محاسبه سود و زیان ذکر شده است.

    برچسب ها