عصر خودرو

گزارش شرکتها، پاشنه آشیل بازار سرمایه

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: پاشنه آشیل کنونی بازار سرمایه، بازار جهانی و گزارش شرکت‌ها است که باید دید به چه صورتی هستند؛ اگر قیمت‌ها بیشتر از این در بازار جهانی افت نکند اقبال بازار به سمت صنایع وابسته به بازار جهانی پیش خواهد رفت.

گزارش شرکتها، پاشنه آشیل بازار سرمایه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، سلمان نصیرزاده امروز (پنجشنبه) به رشد شاخص بورس در بازار اشاره و بیان کرد: رکود بازارهای موازی و نیز ورود نقدینگی به بورس از جمله عوامل تاثیرگذار در رشد بازار سرمایه محسوب می‌شود.

    وی ادامه داد: بازار سهام همچنان پتانسیل رشد و نیز جذب سرمایه‌های موجود در اختیار فعالان بازار را دارد.
    نصیرزاده خاطرنشان کرد: عرضه‌های اولیه و نیز ورود معامله‌گران جدید در بازار سرمایه را می‌توان به عنوان مهمترین عامل رشد شاخص بورس مطرح کرد.
    این کارشناس بازار سرمایه اظهار داشت: در چند وقت اخیر از لحاظ مولفه‌های بنیادی با کاهش نوسانات نرخ ارز و افت چشمگیر قیمت‌ها در بازار جهانی مواجه شدیم که این موضوع بر روند معاملات در بازارهای داخلی تاثیرگذار بود.
    وی خاطرنشان کرد: موجی که اکنون در بازار شاهد هستیم آخرین موج همراه با هیجان، جریان نقدینگی و نیز تاثیر تورم بر روی سودها است که به نظر می‌رسد این روند تا چند ماه آینده در بازار ادامه دار باشد.
    نصیرزاده خاطرنشان کرد: از دید میان مدت با توجه به کاهش نرخ ارز و افت قیمت جهانی نمی‌توان چندان به آینده بازار سرمایه خوشبین بود.
    این کارشناس بازار سرمایه با تاکید بر اینکه گزارش ماهانه شرکت‌ها می تواند زمینه ایجاد یک سری مسائل ها را در بازار فراهم کند، گفت: اکنون در بازار در انتظار انتشار گزارش‌ها هستیم، در ابتدا گزارش مرداد شرکت ها مدنظر است که تا یک هفته آینده ارائه می‌شود و به عنوان نخستین نشانه در بازار سرمایه محسوب می‌شود.
    وی افزود: انتشار گزارش شهریور شرکت ها در هفته نخست مهر در کنار گزارش 6 ماه شرکت ها که اواسط مهر و اوایل آبان منتشر می‌شود از دیگر گزارش‌هایی است که به شدت بر روند بازار تاثیرگذار خواهد بود.
    نصیرزاده اظهار داشت: اگر گزارش های منتشر شده کمتر از حد انتظار سهامداران باشد می تواند قسمتی از بازار را از دور توجه خارج و زمینه افت شاخص بورس را فراهم کند.
    این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: علاوه بر انتشار گزارش شرکت‌ها روند بازار جهانی یعنی تثبیت قیمت‌ها یا افت نرخ ها می‌تواند ترسیم کننده روند بازار سرمایه در ماه‌های آینده باشد.
    وی با بیان اینکه اکنون بازار سرمایه به دو قسمت تقسیم شده است، افزود: بازار جهانی حدود 60درصد از بازار را به خود اختصاص داده است و صنایعی مانند پتروشیمی و فولاد که به این بازار وابسته هستند اکنون به دلیل افت چشمگیر قیمت‌ها در بازار جهانی با یک روند منفی روبرو شده‌اند، بنابراین می‌توان گفت که حدود 60 درصد از بازارها با یک ابهام منفی مواجه هستند.
    نصیرزاده با بیان اینکه عمده رشدی که هم اکنون در بازار شاهد هستیم تحت تاثیر سهم‌های بزرگ رخ نداده است، گفت: اکنون شاهد صف خرید در سهم‌های بزرگ نیستیم این ابهامات ناشی از تغییرات منفی قیمت جهانی و عدم افزایش قیمت ارز است.
    این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به اینکه اکنون باید در انتظار گزارش ماهانه این شرکت‌ها باشیم، افزود: اگر گزارش شرکت‌های بزرگ کمتر از حد انتظار باشد تاثیر منفی خود را بر روی شاخص خواهد گذاشت و در صورت روند مثبت افت صادرا ت که در دو ماه اخیر تجربه شد، جبران می شود و موج جدیدی از افزایش سرمایه در بازار تزریق خواهد شد.
    وی خاطرنشان کرد: صنایعی که داخلی هستند و از وابستگی چندانی به بازار جهانی برخوردار نیستند تا80 درصد تحت تاثیر جریانات پولی رشد کردند و در کوتاه مدت مثبت بودند اما با توجه به افزایش ریسک‌ها در این صنایع قیمت و ارزش سهام آنها نسبت به قیمت اصلی خود دیگر همخوانی ندارند.
    این کارشناس بازار سرمایه به افزایش ریسک بازار نسبت به هفته‌های گذشته اشاره و بیان کرد: فضای بازار در کوتاه مدت با هر خبری تغییر می‌کند بنابراین افراد تازه وارد باید بیشتر به معاملاتی که به دنبال انجام آن هستند، توجه کنند.
    وی به تاثیر حذف ارز 4200 تومانی و نیز تاثیر آن بر بازار سرمایه اشاره و بیان کرد: اثر این موضوع در بازار پیشخور شده و حذف ارز 4200 تومانی بیشتر می‌تواند بر روی صنایع غذایی و دارویی تاثیرگذار باشد.
    نصیرزاده خاطرنشان کرد: باید به این نکته توجه کرد که در صورت حذف ارز 4200 تومانی، دولت تا چه میزان اجازه افزایش نرخ را به این گروه‌ها خواهد داد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو