عصر خودرو

برگزاری ۱۱ مجمع بانکی از ۲۱ بانک حاضر در بورس

عصر بازار- نگاهی به اطلاعیه‌های کدال نشان می‌دهد با پایان یافتن فصل مجامع از میان ۲۱ بانک حاضر در بازار سهام، مجمع صاحبان سهام ۱۱ بانک تا کنون برگزار شده است

برگزاری ۱۱ مجمع بانکی از ۲۱ بانک حاضر در بورس
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، گروه بانکی‌ها در بازار سهام با داشتن سهامداران حقیقی و حقوقی قابل توجه، از جایگاه مناسبی در بین سرمایه گذاران برخوردار است. به همین دلیل سهامداران گروه بانکی ها در بورس و فرابورس همیشه با حساسیت‌های زیادی تحرکات این 21 بانک حاضر در بازار سهام را مورد رصد و ارزیابی قرار می دهند و به نوعی در سبد سهام خود جایگاه مناسبی را برای خرید سهام این گروه تعبیه کرده اند.

    در آن سو برگزاری مجمع شرکت‌ها در بازار سهام از اهمیت ویژه ای برخوردار است چرا که با تصویب صورت های مالی، علاوه بر این که میزان سود و زیان ناشر مشخص می شود، چشم انداز مناسبی از حرکت ها و برنامه های آینده را نیز برای سرمایه گذاران ترسیم می شود.

    اما بررسی اطلاعات موجود در سامانه معاملاتی بورس و کدال توسط ایبِنا در سال جاری نشان می‌دهد که تقریبا 50 درصد از 21 بانک موجود در بازار سهام مجمع عمومی سالیانه صاحبان سهام خود را برگزار نکرده اند.

    برگزاری مجمع 9 بانک بورسی

    این گزارش می‌افزاید : بر اساس اطلاعات منتشر شده در سامانه کدال از میان 10 بانک حاضر در بورس اوراق بهادار تهران «ملت، صادرات، انصار، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، خاورمیانه، سینا، کارآفرین و اقتصاد نوین» تنها مجمع بانک انصار به دلیل «لغو مجمع» برگزار نشده و سایر 9 بانک «ملت، صادرات، پارسیان، پاسارگاد، پست بانک، خاورمیانه، سینا، کارآفرین و اقتصاد نوین» در تاریخ و زمان اعلام شده، مجمع عادی سالیانه و فوق العاده  صاحبان سهام خود را برگزار کرده اند و دستور جلسات این مجامع که عمدتا شامل «تصویب صورت های مالی، استماع گزارش حسابرس و بازرس قانونی وهیات مدیره و ... را با رای حاضرین در مجمع تصویب شده است.

    مجمع 9 بانک فرابورسی برگزار نشد

    از سویی دیگر بررسی های ایبِنا مشخص کرد که از میان 11 بانک حاضر در فرابورس «حکمت ایرانیان، خاورمیانه، دی، سامان، سرمایه، آینده، ایران زمین، قرض الحسنه رسالت، شهر، قوامین و گردشگری» فقط مجمع 2 بانک «خاورمیانه و سامان» در فصل مجامع سال جاری برگزار شده است و 9 بانک بنا به دلایل متفاوت و حتی غیر شفاف جلسه مجمع عمومی سالیانه را برگزار نکرده اند.

    دلایل لغو مجمع 9 بانک

    جزییات این اطلاعات حاکی از آن است که در میان 11 بانک حاضر در بازار فرابورس به جز 2 بانک «خاورمیانه و سامان» که مجمع صاحبان سهام خود را تشکیل داده اند، مجمع بانک دی به دلیل «لغو مجمع»، 3 بانک «سرمایه، شهر و گردشگری» به دلیل به حد نصاب رسیدن مجمع، بانک «دی» به دلیل لغو و 5 بانک «حکمت ایرانیان، آینده، ایران زمین، قرض الحسنه رسالت و قوامین» نیز برگزار نشده است.

    برچسب ها