عصر خودرو

کارشناس بازار سرمایه :

رکورد زنی شاخص بورس به ۳۰۰ هزار واحد دور از انتظار نیست

عصر بازار- یک کارشناس بازار سرمایه گفت: حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه و رونق بخشی این بازار دسترسی شاخص به ۳۰۰ هزار واحد را دور از انتظار نکرده است.

رکورد زنی شاخص بورس به ۳۰۰ هزار واحد دور از انتظار نیست
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، رضا رحمتی با اشاره به این نکته که شاخص بورس پس از کف‌سازی مناسب در کانال 250 هزار واحد و اصلاح و استراحت، چند روزی است که روند رو به رشد خود را آغاز کرده است، گفت: با توجه به شرایط کنونی بازار سرمایه و نیز رکودی که بر سایر بازارها از جمله مسکن، ارز، طلا و خودرو حاکم است، دسترسی به شاخص 300 هزار واحدی دور از انتظار نیست.

    این کارشناس بازار سرمایه افزود: البته تا رسیدن شاخص به این ارتفاع، بازار سهام با فرازو نشیب‌های مختلف همراه خواهد بود، اما چشم‌انداز این بازار تا پایان سال متعادل و مثبت خواهد بود.

    وی ادامه داد: البته بازار سرمایه آئینه‌تمام نمای اقتصاد کشور است و بر این اساس بدون شک رکود حاکم بر سایر بازارها بر این بازار نیز اثرگذار خواهد بود.

    این کارشناس بازار سرمایه در خصوص چگونگی اثرپذیری بازار سهام از رکود حاکم بر سایر بازارهای و اقتصاد کشور گفت: شرایط رکودی سایر بازارها موجب حرکت نقدینگی به سمت بازار سرمایه می‌شود که این موضوع این روزها نمود خود را در این بازار نشان داده است و حجم و ارزش بالای معاملات تائیدکننده این موضوع است.

    وی تاکید کرد: بر این اساس باید تلاش شود از این موقعیت به نفع اقتصاد و صنایع کشور استفاده کنیم، چرا که حضور نقدینگی در بورس علاوه بر این که به جمع‌آوری نقدینگی از سایر بازارها که بیشتر با هدف دلالی و واسطه‌گری در آنها حضور دارد، و هدایت به سمت بازار سهام کمک می‌کند، از طرف دیگر موجب تامین مالی بنگاه‌ها و صنایع می‌شود.

    این کارشناس بازار سرمایه اذعان داشت: از این رو متولیان بازار سرمایه باید با اطلاع‌رسانی مناسب و فرهنگ‌سازی درست علاوه بر این که به ماندگاری نقدینگی در بازار سهام کمک کنند، باید روش حضور مناسب و کم‌ریسک را به سهامدارن بویژه تازه‌واردان به این بازار بیاموزند.

    وی همچنین در خصوص چرایی صعود شاخص بورس به ارتفاع 262 هزار واحد در روزهای گذشته اظهار داشت: این صعود و رکوردشکنی بیشتر تحت تاثیر رشد شرکت‌هایی بود که تحت تاثیر وضعیت جهانی کالاها هستند و با توجه به این که در هفته گذشته احتمال تعویق تعرفه‌های اعمال شده از سوی آمریکا برای کالاهای چینی پررنگ شد، این عامل اثر خود را بر شرکت‌های این گروه و در پی آن بازار سهام داشت.

    این کارشناس بازار سرمایه گفت: نکته قابل توجه دیگر در خصوص کلیت بازار سهام این است که از ابتدای امسال تا کنون این بازار رشد خوبی را نصیب سهامداران خود کرده است و برای تداوم این روند، بازار سرمایه نیازمند خبرهای جدید در حوزه‌های مختلف بویژه حوزه سیاست بین‌الملل و برجام است. این در حالی است که با توجه به شرایط بازار، این روزها سهام شرکت‌های کوچک بدلیل ویژگی که دارند و نیز مواردی مانند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی و تغییرات موجود در این شرکت‌ها بیشتر از سایر شرکت‌ها مورد توجه قرار گرفته‌اند.

    وی همچنین در خصوص روند معاملات در روزهای پیش رو گفت: با پایان یافتن مردادماه رفته رفته شاهد انتشار گزارشات شش ماهه در تالار شیشه‌ای خواهیم بود که معامله‌گران در نمادهای مختلف بسته به اطلاعاتی که منتشر می‌شود، می‌توانند واکنش‌های متفاوتی به این گزارشات داشته باشند.

    برچسب ها