عصر خودرو

بازدهی پرتفوی ۱۴۵هزار میلیارد ریالی «تاپیکو»

عصر بازار- شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در صورت های مالی ۱۲ماهه از رشد ۱۴۵هزار و ۴۵۶میلیارد و ۱۶۳میلیون ریالی پرتفوی بورسی خود خبر داد.

بازدهی پرتفوی ۱۴۵هزار میلیارد ریالی «تاپیکو»
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، شرکت سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین در اطلاعات و صورت های مالی 12ماهه منتهی به 31اردیبهشت1398 سود هرسهم را 433ریال اعلام کرد که در مقایسه با سال مالی گذشته 129درصد افزایش داشته است.

    این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را 36هزار و 633میلیارد ریال، سود خالص را 35هزار و 289میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را 38هزار و 230میلیارد ریال منتشر کرده است.

    «تاپیکو» در صورت خلاصه پرتفوی خود از رشد 145هزار و 456میلیارد و 163میلیون ریالی پرتفوی بورسی خبر داد. این شرکت در گزارش صورت وضعیت پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس بهای تمام شده را با افت دو هزار و 894 میلیارد ریالی مبلغ 70هزار و 894میلیارد ریال اعلام کرد. همچنین ارزش بازار خود را در این دوره با رشد 103هزار و 861میلیارد ریالی مبلغ پایان دوره را 216هزار و 350میلیارد ریال منتشر کرده است.

    این شرکت کل مبلغ واگذاری سهام بورسی خود را در دوره مالی 12ماهه مبلغ 6هزار و 674میلیارد ریال و سود این واگذاری را 822میلیارد و 212میلیون ریال اعلام کرد. علاوه بر این دردوره مالی یکساله، ارزش سهام خریداری شده به 2هزار و 958میلیارد ریال رسید.

    این شرکت در تشریح برنامه های با اهمیت خود به اصلاح ساختار مالی در برخی از شرکتهای زیرمجموعه با انجام افزایش سرمایه اشاره کرد که قصد دارد با انجام مطالعه و بررسی ظرفیت های استفاده از ابزارهای نوین تامین مالی در بازار سرمایه و سرمایه گذاری از محل منابع حاصله با هدف خلق ارزش افزوده در پی خواهد داشت. همچنین از شرکت های کم بازده و خارج شود و از استراتژی و اصلاح پرتفوی واگذاری املاک و داراییهای غیر مولد شرکت های گروه اجرای ادغام برخی شرکت های گروه در راستای اصلاح پرتفوی و چابک سازی تهیه صورت های مالی برخی از شرکت های گروه بر اساس استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی (IFRS) نیز خارج شود.

    از سوی دیگر «تاپیکو» به عرضه سهام برخی از شرکتهای گروه در بازار سرمایه در راستای استمرار سیاست شفاف سازی گروه گسترش بازارهای فروش محصولات و تنوع بخشی شیوه های فروش کمک اشاره کرد که در این راستا قصد دارد در تامین ارز مورد نیاز واردات شرکت ها در گروه کمک در صادرات محصولات و حفظ بازارهای صادراتی توسعه فعالیت های صادرات محور با رویکرد نفوذ در بازار و توسعه بازارهای خارجی سیاست گذاری اقدام های موثری داشته باشد. همچنین هماهنگی بین مجتمع های تولیدی در خصوص روش های فروش و حفظ سهم بازار در قالب کارگروه های تخصصی کمک در بهره برداری از روش های جدید حمل و نقل و معرفی پتانسیل های بالقوه و بالفعل کنترل و نظارت شاخص های عملکردی فروش از جمله نرخ، حاشیه سود فروش، نسبت ارزش خوراک به قیمت محصول داشته باشد.

    برچسب ها