عصر خودرو

رئیس سازمان بازرسی کل کشور:

پیگیری دستگاه قضا منجر به استعفای رئیس سازمان خصوصی‌سازی شد

عصر بازار- رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: با ورود دستگاه قضایی و پیگیری‌های انجام‌شده ۲۰هزار خودروی دپوشده به مشتریان واگذار می‌شود.

پیگیری دستگاه قضا منجر به استعفای رئیس سازمان خصوصی‌سازی شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، ناصر سراج در بانه در پاسخ به این سؤال که "پیگیری سازمان بازرسی کل کشور در مورد قراردادهای خودروسازان چه شد؟"، به وضعیت نابسامان صنعت خودرو کشور اشاره کرد و اظهار داشت: چند روز قبل، «وزیر صنعت، معدن و تجارت، کل خودروسازان، قطعه‌سازان و شورای روابط و تعزیرات را دعوت به جلسه کرد و به‌طور کامل مشکلات را بررسی کردیم که تعداد زیادی ماشین در شهرها و استان‌های مختلف دپو شده بود.

    وی با بیان اینکه مشکل اساسی خودروسازها مربوط به قطعه‌سازان بود که قطعات مورد نیاز را در اختیار خودروسازها قرار نمی‌دادند، افزود: با ورود دستگاه قضایی و پیگیری‌های انجام‌شده این مشکل مرتفع شد و 20 هزار خودروی دپوشده به مشتریان واگذار می‌شود.

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: پیگیری‌های قوه قضائیه در این زمینه همچنان ادامه دارد و این اطمینان را به مردم عزیز می‌دهیم که سازمان بازرسی کل کشور تا به‌دست آوردن نتیجه مطلوب پیگیر رفع مسائل و مشکلات حوزه صنعت خودرو است.

    وی هشدار داد: باید مفسدان بدانند که قوه قضائیه در مبارزه با آنان به‌جد پای کار است و ریز به ریز تخلفات را رسیدگی و در مقام برخورد بدون توجه به جایگاه افراد عمل می‌کند.

    سراج در پاسخ به سوالی در "آخرین اخبار سازمان بازرسی برای مردم چیست؟" گفت: می‌توان به پیگیری‌های مکرر در ارتباط با تعیین تکلیف تخلفات سازمان خصوصی‌سازی اشاره کرد که در نهایت منجر به استعفای رئیس سازمان خصوصی‌سازی شد و امیدواریم رئیس جدید این سازمان هدفی جز رونق تولید و ایجاد اشتغال نداشته باشد.

    وی ادامه داد: بدون شک قوه قضائیه و سازمان بازرسی کل کشور به‌هیچ‌وجه اجازه تکرار این‌گونه واگذاری‌ها را نخواهند داد و باید حداکثر شفافیت در واگذاری‌ها مدنظر قرار گیرد و واگذاری فقط به افراد واجد شرایط صورت گیرد تا رانت و فساد در این حوزه ریشه‌کن شود.

    رئیس سازمان بازرسی کل کشور با تأکید بر اینکه قوه قضائیه در مبارزه با فساد و بررسی پرونده‌ها خط قرمزی ندارد، اظهار کرد: براساس اصل 174 قانون اساسی نظارت بر حسن جریان امور کشور و اجرای صحیح قوانین در ادارات به‌عهده سازمان بازرسی است و ما به‌طور دائم در وزارتخانه‌ها و سازمان‌هایی که جزو برنامه‌هاست مستقر هستیم و به امور رسیدگی می‌کنیم.

    برچسب ها