عصر خودرو

در ماه جولای؛

رشد صنعتی چین به پایین‌ترین قم ۱۷ سال اخیر رسید

عصر بازار- رشد تولیدات صنعتی چین در ماه جولای براساس داده‌های رسمی که امروز منتشر شد، بسیار کمتر از حد انتظار بوده و نسبت به سال گذشته به ۴.۸ درصد رسیده است.

رشد صنعتی چین به پایین‌ترین قم ۱۷ سال اخیر رسید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، داده‌های رسمی روز چهارشنبه نشان داد که رشد تولیدات صنعتی چین در ماه جولای بسیار کمتر از حد انتظار بوده و نسبت به سال گذشته به 4.8 درصد رسیده است. این جدیدترین نشانه از کاهش تقاضا در دومین اقتصاد بزرگ جهان است که تحت فشار جنگ تجاری با آمریکا قرار دارد. 

    رشد صنعت چین در ماه جولای، کندترین رشد آن از فوریه 2002 تا کنون بود. تحلیل‌گرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کرده بودند، پیش‌بینی می‌کردند تولیدات صنعتی 5.8 درصد نسبت به سال گذشته رشد کند. رشد تولیدات صنعتی چین در ماه ژوئن هم 6.3 درصد شده بود.

    طبق داده‌هایی که توسط اداره ملی آمار چین منتشر شد، سرمایه‌گذاری در دارایی‌های ثابت 5.7 درصد رشد کرد، در حالی که تحلیل‌گران پیش‌بینی می‌کردند 5.8 درصد رشد کند. 

    سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در سرمایه‌های ثابت، که 60 درصد از کل سرمایه‌گذاری‌های این کشور را به خود اختصاص داده است، در بازه ژانویه تا جولای 5.4 درصد رشد کرد، در حالی که در 6 ماه اول سال گذشته 5.7 درصد رشد کرده بود.

    فروش خرده‌فروشان هم کمتر از حد انتظار بود و در ماه جولای 7.6 درصد نسبت به سال گذشته رشد کرد، در حالی که در ماه ژوئن 9.8 درصد رشد کرده بود. تحلیل‌گران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز هم پیش‌بینی کرده بودند که فروش خرده‌فروشان در این ماه 8.6 درصد رشد کند.

    برچسب ها