عصر خودرو

عقب‌گرد دلار جهانی

عصر بازار- شاخص دلار امروز ۰.۱ درصد کاهش یافت.

عقب‌گرد دلار جهانی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، نگرانی‌ها از تشدید تنش بین آمریکا و چین سر مسائل تجاری رو به گسترش است و موضع دو طرف در قبال یکدیگر روز به روز سخت‌تر می‌شود.

    دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در شرایطی از آمادگی برای افزایش تعرفه‌ها بر دیگر کالاهای وارداتی چین سخن می‌گوید که طرف چینی نیز فعالیت برخی شرکت‌های آمریکایی را محدود کرده و میزان سرمایه‌گذاری خود در آمریکا را کاهش داده است.

    در معاملات روز سه‌شنبه بازارهای ارز، شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد با 0.1 درصد کاهش به 97.39 واحد رسید. ارزهای اروپایی بزرگ ترین برندگان امروز بودند؛ به گونه‌ای که هر پوند با 0.37 درصد افزایش به ازای 1.208 دلار و هر یورو با 0.17 درصد افزایش به ازای 1.1219 دلار مبادله شدند.

    گریگوری اندرسون، مدیر معاملات ارزی در موسسه گبی ام او کپیتال مارکتس" گفت: در مجموع روز آرامی را سپری کردیم. شاهد تقویت ارزش یورو و پوند بودیم اگرچه دلیل بنیادینی پشت این روند صعودی قرار نداشت و بیشتر به نظر می رسد این دو ارز از ضعف دلار بهره گرفتند.

    از سوی دیگر ارزش ین ژاپن نیز در برابر دلار با صعود 0.38 درصدی به بالاترین سطح خود از می 2018 تاکنون رسید. هر دلار به 105.26 ین عقب نشست.

    جو مانیمبو، تحلیل‌گر ارشد بازار در موسسه "وسترن یونیون بیزینس سالوشنز" گفت: ین در بالاترین سطح امسال خود قرار دارد و دلیل آن، چشم‌انداز تاریک جنگ تجاری آمریکا و چین است. این مساله روی چشم‌انداز جهانی و ثبات اقتصادی در بلند مدت نیز موثر خواهد بود.

    در برابر سایر ارزهای مهم، هر دلار آمریکا به ازای 71.0601 روپیه هند، 1.4795 دلار استرالیا، 1.3246 دلار کانادا، 1.3877 دلار سنگاپور و 7.0633 یوان چین مبادله شدند. هم چنین نرخ برابری فرانک سوئیس در برابر دلار در معاملات امروز 1.0284 اعلام شد.

    برچسب ها