عصر خودرو

یک کارشناس بازار سرمایه عنوان کرد؛

کاهش سفته‌بازی در معاملات، زمینه اعتماد به سرمایه‌گذاری بلندمدت

عصر بازار-یک کارشناس باسابقه بازار سرمایه از سفته بازی‌ها انتقاد کرد و کاهش آن را زمینه‌ای برای جلب اعتماد سرمایه‌گذاران دانست.

کاهش سفته‌بازی در معاملات، زمینه اعتماد به سرمایه‌گذاری بلندمدت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، حسن معینی یکی از مدیران با سابقه بازار سرمایه گفت: باید بپذیریم که ما ایرانی‌ها همواره به دنبال کسب سود آنی و بزرگ هستیم و این نوع نگاه مناسب بازار سرمایه نیست و علاوه بر افزایش ریسک سرمایه گذاری به حرکت شاخص نیز آسیب می زند.

    این کارشناس قدیمی بورس افزود: اگر کسی با نگاه کوتاه مدت و با هدف سود‌های آنی وارد بورس شود، ریسک سرمایه گذاری را به شدت افزایش می دهد.

    وی ادامه داد: این نوع نگاه در نهایت به زیان منتهی می شود و این افراد راهی به جز خروج از بورس ندارند.

    معینی ضمن اشاره به اینکه تحلیل بنیادی تنها راه خرید و فروش عقلانی سهام است، گفت: بنگاه های خوب اقتصادی چراغ راه بورس هستند و چنانچه سرمایه گذاران با بررسی لازم سهام این بنگاه ها را شناسایی و در آنها سرمایه گذاری کنند زمینه سودآوری آنها فراهم است.

    این کارشناس بازار سرمایه با انتقاد از وجود زمینه های سفته بازی در بازارهای سکه، طلا و ارز تصریح کرد: باید با فرهنگ سازی مسیر سرمایه گذاری در بازار سرمایه را هموار کرد.

    این پیشکسوت بورسی با بیان اینکه باید با فرهنگ سازی، اعتماد سازی کنیم، افزود: اگر دید بلند مدت سرمایه گذاری و اعتماد به بازار سرمایه نباشد سرمایه گذار جذب بازارهای غیر مولد می شود و این موضوع علاوه بر تاثیر منفی بر بازار سرمایه اثرات مخربی در اقتصاد ملی و معیشت مردم ایجاد می کند.

    معینی تقویت اعتماد سرمایه گذاران را رُکن مهم بازار سرمایه دانست و خاطرنشان کرد: اعتمادسازی، دید بلند مدت سرمایه گذاری ایجاد می کند و کاهش سفته بازی در معاملات را به همراه دارد و تمایل سرمایه گذاران به سهامداری را افزایش می دهد که البته این اعتماد سازی از خیابان فرهنگ سازی عبور می کند.

    برچسب ها