عصر خودرو

رئیس سازمان دامپزشکی:

از مراکز بهداشتی دام بخرید

عصر بازار- رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: تب کریمه کنگو در کشور در ۱۰ سال گذشته مهار شده و امسال تنها ۵۶ مورد ابتلا گزارش شده که سنبت به سال گذشته تغییر نداشته است.

از مراکز بهداشتی دام بخرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، علیرضا رفیعی پور در حاشیه بازدید از یکی از مراکز عرضه بهداشتی دام با بیان اینکه تاکنون تعداد فوتی ناشی از بیماری تب کریمه کنگو به پنج نفر رسیده است اظهار کرد: تعداد مبتلایان 56 نفر گزارش شده که این رقم نشان می‌دهد ما توانسته‌ایم در 10 سال اخیر بیماری خطرناک تب کریمه کنگو را مهار کنیم.

    وی تاکید کرد: اما همچنان باید نسبت به این بیماری هشیار باشیم و مردم دقت لازم را برای جلوگری از احتمال ابتلا به این بیماری انجام دهند.

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، رفیعی‌پور با اشاره به راه‌اندازی مراکز عرضه بهداشتی دام به مناسبت عید قربان گفت: درخواست ما از مردم این است که از مراکز بهداشتی دام که از نظارت دامپزشکان و ناظران شرعی برخوردار است دام خود را خریداری کنند تا احتمال خطر کاهش پیدا کند.

    وی اضافه کرد: مراکز بهداشتی دام از ساعات ابتدایی امروز در حال خدمت‌رسانی به مردم هستند و تا زمانی که مراجعه برای خرید دام وجود داشته باشد این مراکز باز خواهند ماند.

    رفیعی‌پور پیش بینی کرد: امسال نیز مانند سال گذشته 400 هزار راس در قربانگاه‌های بهداشتی ذبح شوند.

    وی افزود: البته برآورد ما این است که خارج از مراکز بهداشتی در مجموع در کشور بین 800 تا یک میلیون راس دام در روز عید قربان ذبح شود.

    رفیعی‌پور درباره میزان معدوم سازی لاشه دام عید قربان سال گذشته اظهار کرد: در عید قربان سال گذشته بیش از 35 هزار عضو شامل جگر، قلب، ریه، کلیه و ... ذبح و امحا شد همچنین بیش از 12 هزار کیلوگرم گوشت انواع دام شامل گوسفند، گاو و شتر و ... غیرقابل مصرف تشخیص داده شد.

    رئیس سازمان دامپزشکی با تاکید بر اینکه اگر نظارت سازمان دامپزشکی نباشد هر ساله در عید قربان شاهد طغیان بیماری‌ها خواهیم بود افزود: همکاران ما در سازمان دامپزشکی از دو ماه قبل برای نظارت بر ذبح بهداشتی دام و کنترل بیماری‌ها آماده شده‌اند و امروز نیز با دقت و هوشیاری تمام بر انجام بهینه ذبح بهداشتی دام دقت خواهند داشت.

    رفیعی‌پور در پایان سخنان خود ابراز امیدواری کرد با توجه به تدابیر اندیشیده شده برای عرضه دام‌های سالم و ذبح بهداشتی آنها در عید قربان سال جاری نیز گزارشی از موارد ابتلا به بیماری‌هایی همچون تب مالت را نداشته باشیم.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو