عصر خودرو

سهامدار عمده پترول مالک بلوک ۵ درصدی پتروشیمی پردیس شد

عصر بازار: خریدار بلوک ۵ درصدی سهام شرکت پتروشیمی پردیس که دو هفته پیش از سوی شرکت گروه سرمایه‌گذاری ایرانیان (پترول) روی میز فروش بورس رفت، از سوی این بازار اعلام شد.

سهامدار عمده پترول مالک بلوک ۵ درصدی پتروشیمی پردیس شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، روز سه شنبه 16 تیر ماه جاری شرکت گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان ( پترول) تعداد 152 میلیون و 815 هزار سهم معادل 5 درصد از سهام شرکت پتروشیمی پردیس را به قیمت پایه هر سهم 2 هزار تومان روی میز فروش بورس گذاشت که از سوی شرکت بازرگانی پتروشیمی به همان قیمت پایه و بدون رقابت خریداری شد.
    ارزش این معامله 300 میلیارد تومان و به صورت یکجا و نقد و اقساط عرضه و انجام شده و و حصه (آورده) نقدی آن پس از گذشت 9 روز کاری از سوی خریدار پرداخت شده است، اما مطابق با اعلام شرکت بورس تا احراز شرایط  این معامله به صورت غیر قطعی در سامانه معاملات بورس باقی می ماند.

    بر اساس این گزارش پترول در سال مالی 93 بلوک 5 درصدی سـهام شـرکت پتروشیمی پردیس را به بهای کل 323 میلیارد و 353 میلیون و 900 هزار تومان خریداری کرد که قیمت تمام شده هر سهم "شپدیس"برای این شرکت مبلغ 2116 تومان بالغ می شد.

    شرکت بازرگانی پتروشیمی با خرید این بلوک 5 درصدی سهم خود را در ترکیب سهامداران عمده "شپدیس" به طور مستقیم به بیش از 17 درصد معادل یک کرسی در هیات مدیره افزایش داده است.

    پترول در حالی از جمع سهامدارای شرکت پتروشیمی پردیس خارج می شود که شرکت بازرگانی پتروشیمی هم اکنون مالک 39 درصدی سهام پترول است.

    مالک سهام کنترلی و مدیریتی شرکت بازرگانی پتروشیمی در حال حاضر شرکت سرمایه گذاری ایران است که سه شرکت پتروشیمی پردیس، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان (پترول) و صنایع پتروشیمی تخت جمشید از شرکت های سرمایه پذیر مدیریتی آن به شمار می روند.

    سید علینقی سید خاموشی رییس هیات مدیره سرمایه گذاری ایران است که در شرکت پترول به نمایندگی از شرکت توسعه پتروشیمی هزاره سوم (شرکت تابعه)  عضو هیات مدیره و مدیرعامل این مجموعه است.

    برچسب ها