عصر خودرو

شرکت آمازون ایران را تحریم کرد!

عصر بازار- تحریم های کشور آمریکا روزبه‌روز پررنگ تر می شود. در جدیدترین اقدام، شرکت آمازون کشور ایران را تحریم کرده است.

شرکت آمازون ایران را تحریم کرد!
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از اقتصادنیوز، آمازون کشور ایران را تحریم کرد. طی هفته های گذشته شرکت آمازون به خاطر نقض تحریم های آمریکا علیه ایران و فروش محصول به حداقل یک فرد یا سازمان حاضر در لیست تحریم، زیر ذره بین مقامات قضایی فدرال ایالات متحده قرار گرفته بود.

    آمازون در مورد این پرونده اظهار نظر نکرد، اما همکاری کامل خود را با مقامات قضایی اعلام و گفته بود که فروش محصولات به حساب های حقیقی یا حقوقی فوق را متوقف خواهد ساخت.

    این خبر در حالی مجددا مطرح شد که بحث تحریم‌ها قبلا نیز روی میز بود و طی مقررات آمریکا، هیچ آمریکایی نمی توانست خدمتی را به ایرانیان ارائه دهد، ولی با توجه به فشارهای اخیر دولت آمریکا، این موضوع بصورت جدی مطرح شده است و هیچگونه خدمات ابری و کلود به ایرانیان و یا هر نشانه ای که اثری از ایران باشد، مانند دامنه ir ارائه نمی شود.

    در آخرین شکل جدی تحریم ها در حوزه آی تی؛ بصورت رسمی اعلام شد: «آمازون، بزرگترین ارائه دهنده سرویس های ابری در دنیا، از عدم امکان ارائه سرویس به ایرانیان خبر داد.»

    امروز در توییتر، تعداد زیادی از کسب و کارهای ایرانی با انتشار ایمیلی که آمازون برایشان ارسال کرده، از موضع جدید تحریم های آمریکا پرده برداشتند. در محتوای این ایمیل دیده می شود که به دلیل تحریم کشور ایران؛ ایرانی ها باید با سرویس aws خداحافظی کنند.

    این اقدام آمازون تعداد زیادی از افراد فنی و صاحب نظر در دنیا را به اعتراض واداشته است. باید منتظر ماند و دید که آیا اعتراض کسب و کارها همانند گیت هاب خواهد توانست موجی از افراد صاحب نظر در دنیا را با خود همراه کند و از شدت این تحریم ها بکاهد یا خیر (بخشی از دسترسی گیت هاب بازگردانده شد).

    برچسب ها