عصر خودرو

۵ پرونده تخلف در وزارت بهداشت تحویل مقامات قضایی شد

عصر بازار- وزیر بهداشت به اخبار منتشر شده در زمینه تخلفات و انحرافات ارزی در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو و همچنین واردات یک داروی تقلبی در سال ۹۳ پاسخ داد.

۵ پرونده تخلف در وزارت بهداشت تحویل مقامات قضایی شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دکتر سعید نمکی در حاشیه مراسم روز خبرنگار با حضور در جمع خبرنگاران، در پاسخ به سوالی درباره اخبار منتشر شده در زمینه تخلفات و انحرافات ارزی در سامانه تیتک سازمان غذا و دارو همچنین واردات داروی تقلبی اوستین در سال 1393 که به نابینایی 52 نفر انجامید، گفت: «تیتک» سامانه‌ای بوده که می‌توانسته به ثبت و ضبط اطلاعات کمک کند اما همانطور که مطرح شده نارسایی‌هایی داشته و اکنون حدود چهار ماه است که ما روی این سامانه کار می‌کنیم تا بتوانیم آن را باز نگری و تعمیر و داشبوردهای مدیریتی قابل پیگیری و پایش را روی آن نصب کنیم. تیم قوی آی تی در این زمینه در حال کار است.

    وی ادامه داد: سامانه «تیتک» اشکالاتی داشته، اما اینکه اکنون بخواهم تمام این ادعاها را تایید کنم، لازم است بررسی بیشتری شود. اخیرا چند پرونده جدید را تحویل مقامات قضایی دادیم.

    نمکی افزود: پرونده‌هایی که مربوط به زمان خودم بوده را رسیدگی کرده‌ام و دو سه روز گذشته پنج پرونده را تقدیم مراجع ذیربط کردیم تا بررسی کنند.

    وزیر بهداشت ادامه داد: سامانه «تیتک» زیرساختی است که اگر از آن بهره برداری درست و نقایص آن برطرف شود و از بخش خصوصی به نظام حاکمیتی منتقل شود، قابلیت‌هایی دارد که می توان از آن استفاده درست کرد.

    نمکی در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره واردات داروی تقلبی اوستین در سال 93 گفت: یک کارمند آنجا تخلف کرده بود که او را تحویل مراجع قضایی دادیم. ما پرونده‌ها را بدون سروصدا و تشویش اذهان عمومی پیگیری می‌کنیم. در این زمینه نیز پرونده تحویل مقامات قضایی است.

    وزیر بهداشت در پاسخ به سوالی درباره رسیدگی به تخلفات ارزی، گفت: بارها و بارها این کار را انجام داده‌ام البته بنا ندارم که در کشور ایجاد تشویش و بهم ریختگی اذهان عمومی شود. مستندات زیادی دارم که کتبی، محرمانه و غیرمحرمانه آن‌ها را پیگیری کرده‌ام و بعضا هم به سرانجام رسیده است.

    وی افزود: در زمان حضور در سازمان برنامه و بودجه نیز حرکت‌هایی را شروع و بسیاری از اینها را جمع و جور کرده بودم. این مواردی که اکنون می‌بینید از دسترس ما خارج بوده است. البته اشکال ساختاریست و اشکال فردی نیست. ساختارمان به گونه‌ای بوده که متاسفانه در آن ردیابی همه چیز میسر نبود.

    نمکی ادامه داد: از روزی که به وزارت بهداشت آمدم در حال شفاف سازی این موارد هستم و امیدوارم تا یکی دو ماه آینده هیچ حرکت غیرشفاف نه تنها در حوزه غذا و دارو بلکه در حوزه هایی مانند درمان و.... هم نداشته باشیم.

    وزیر بهداشت در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا وزارتخانه می‌تواند مقابل مافیای دارو بایستد، گفت: از آنجا که خداوند همواره حامی حق و حقیقت است، من اصلا برای چیزی به عنوان مافیا اصالت قائل نیستم. اگر هم مافیایی شکل گرفته به دلیل برخی کوتاهی‌ها بوده است. اکر واقعا قسمت‌هایی که تابع شفافیت هستند، چه در رسانه و چه در نظام که البته فراوان هم هستند، با یکدیگر منسجم حرکت کنند، اصلا قدرتی به نام مافیا نمی‌شناسیم و البته اصالتی هم برایش قائل نیستم.

    نمکی افزود: البته معتقدم این بحث را زیادی بزرگ کردیم. اصلا چیزی به اسم مافیا اصالت ندارد. ما که تابع شفافیت هستیم، نمی ترسیم و خدا را ناظر بر اعمالمان می دانیم. اگر باهم یک دل باشیم، آن اندیشه نمی‌تواند در جامعه رشد کند.

    وی در پایان گفت: اکنون هم در زمینه شفاف‌سازی چه در غذا و دارو و چه قسمت های دیگر راه زیادی رفته‌ایم و همچنان در حال کار هستیم. من از روزی که آمدم در این حوزه کار می کنم. خوشبختانه قسمت زیادی از راه را رفته‌ایم و تا یکی دو ماه دیگر هر حرکتی در اینجا کاملا در یک اتاق شیشه‌ای قابل رصد برای رسانه‌ها و مردم خواهد بود.

    برچسب ها