عصر خودرو

اتاق شیراز:‌

۶۵ درصد بار مالیاتی کشور بر دوش بخش تولید است

عصر بازار- « امروز نظام مالیاتی کشور تمام فشار را بر بخش تولید وارد کرده به گونه‌ای که ۶۵ درصد بار مالیات کشور روی دوش این بخش است»؛‌این سخن رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس است که روز چهارشنبه با خبرنگاران در میان گذاشت.

۶۵ درصد بار مالیاتی کشور بر دوش بخش تولید است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، جمال رازقی افزود: دستگاه مالیاتی باید توجه خود را معطوف به آن بخش‌هایی که مدام فرار مالیاتی دارند کند تا مجبور نباشد همه فشارها را به بخش تولید وارد کند.

    وی، نظام بانکی را تامین کننده سفته بازی و قاچاق در کشور دانست و ادامه داد: عملکرد نظام بانکی به واسطه توزیع نامناسب منابع باعث شده که بخش تولید دچار مشکل شود.

    او اظهار داشت: عملکرد نامناسب نظام بانکی سبب افزایش نقدینگی در کشور شده که تداوم این روند سبب وارد آمدن آسیب به اقتصاد خواهد شد.

    رازقی گفت: باید این سوال را از مسئولان پرسید که چرا با وجود تاکید رهبر معظم انقلاب مبنی بر توجه به رونق تولید و لزوم اصلاح نظام بانکی اما نسبت به این مساله بی‌تفاوت هستند.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس از رسانه‌ها خواست که این مباحث و همچنین بحث سود مرکب که بانک‌ها دریافت می‌کنند را با حساسیت و دقت دنبال کنند.

    رازقی افزود: یکی از بخش‌هایی که به دلیل مدیریت آن توسط دولت دچار مشکل شده سازمان تامین اجتماعی است که صاحبان اصلی آن کارگران و کارفرمایان و پرداخت کنندگان حق بیمه هستند و بنابراین اداره آن نیز باید به صاحبان اصلی آن واگذار شود.

    وی اضافه کرد: بنابراین نظام بانکی، تامین اجتماعی و نظام ناعادلانه مالیاتی را می‌توان از مهمترین موانع رونق تولید در کشور برشمرد.

    رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس گفت: موسسه‌های اعتباری نیز هم سپرده مردم را به یغما می‌برند و هم موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور می‌شوند که باید با این معظل برخورد جدی شود.

    برچسب ها