عصر خودرو

ضربه تشدید جنگ تجاری به کشاورزان آمریکای؛

چین فروش محصولات کشاورزی آمریکا را رسما متوقف کرد

عصر بازار- وزارت تجارت چین روز سه‌شنبه اعلام کرد: چین خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف می‌کند و برای واردات خریداری شده از ۳ آگوست به بعد، هیچ حذف تعرفه‌ای اعمال نخواهد کرد.

چین فروش محصولات کشاورزی آمریکا را رسما متوقف کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، وزارت تجارت چین روز سه‌شنبه اعلام کرد: چین خرید محصولات کشاورزی از آمریکا را متوقف می‌کند و برای واردات خریداری شده از 3 آگوست به بعد، هیچ حذف تعرفه‌ای اعمال نخواهد کرد. 

    این اقدام چین جدیدترین دور افزایش تنش‌ها با آمریکا است و تاثیر منفی آن می‌تواند بازارها را بیش از پیش متلاطم کند.

    وزارت تجارت چین در بیانیه‌ای که به صورت آنلاین در پایگاه اینترنتی این وزارتخانه منتشر شد، نوشت: شرکت‌های چینی مربوطه خرید محصولات کشاورزی آمریکا را تعلیق کرده‌اند.

    در بیانیه‌ وزارت تجارت چین، اقدام دونالد ترامپ برای وضع تعرفه‌های 10 درصدی بر 300 میلیارد دلار از واردات باقی‌مانده چینی، تخطی جدی از توافق آتش‌بس تجاری ماه ژوئن بین دو کشور خوانده شده است. این وزارتخانه این اقدام را باعث تشدید تنش‌های بین دو کشور دانسته است.

    در ادامه این بیانیه آمده است: ظرفیت بازار چین بسیار زیاد است و چشم‌انداز روشنی برای واردات کیفیت بالای محصولات کشاورزی آمریکا دارد. امیدواریم آمریکا به وعده‌های خود عمل کرده و شرایط لازم برای همکاری دو جانبه را ایجاد کند.

    اعلام توقف واردات کشاورزی آمریکا توسط چین، ضربه جدیدی به کشاورزان آمریکایی بود که تا اکنون هم از جنگ تجاری بین دو کشور، که بیش از یک سال به طول انجامیده است، آسیب دیده‌اند.

    همچنین وزارت تجارت چین اعلام کرد که احتمالا تعرفه‌های جدیدی بر واردات محصولات کشاورزی آمریکا وضع خواهد کرد. چنین تعرفه‌هایی از بخش‌های روستایی آمریکا را هدف قرار می‌دهند که در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، حامی اصلی ترامپ بودند.

    برچسب ها