عصر خودرو

شناسایی زیان ۱.۳۳۰ریالی تلفیقی برای هرسهم «وپست»

عصر بازار- پست بانک ایران در صورت های مالی تلفیقی ۱۲ماهه اعلام کرده است که زیان هرسهم به یک هزار و ۳۳۰ریال رسیده است.

شناسایی زیان ۱.۳۳۰ریالی تلفیقی برای هرسهم «وپست»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از سنا، پست بانک ایران در اطلاعات و صورت های مالی تلفیقی 12ماهه منتهی به 29اسفند1397 زیان هرسهم را یک هزار و 330ریال اعلام کرد.

    «وپست» در گزارش تلفیقی درآمدهای مشاع خود را 11هزار و 587میلیارد ریال، کل درآمدها را 5هزار و 474میلیارد ریال و زیان انباشته‌ قابل انتساب به صاحبان سهام شرکت اصلی را 11هزار و 71میلیارد و 895میلیون ریال منتشر کرده است.

    این بانک در شرکت اصلی زیان یک هزار و 370ریالی برای هرسهم شناسایی کرده است. جمع درآمدها را 5هزار و 313میلیارد ریال، زیان خالص را 4هزار و 429میلیارد ریال و زیان انباشته پایان دوره را 11هزار و 118میلیارد ریال اعلام کرد.

    «وپست» در برآوردی که از تغییرات در نرخ سود تسهیلات اعطایی دارد اعلام کرده است که نرخ سود تسهیلات اعطایی همواره وفق بخشنامه های ابلاغی بانک مرکزی بوده و تغییر قابل توجهی در دوره مورد اشاره پیش بینی نمی شود.

    همچنین برآورد شرکت از تغییرات در مانده تسهیلات سیاست های بانک در تخصیص منابع در چارچوب ایجاد پرتفوی اعتباری بهینه و همسو با سیاست های کلان اقتصادی کشور است. که در این راستا تخصیص منابع به بخش های صنعتی، تولیدی، کشاورزی، بازرگانی و خدمات در جهت تامین مالی پروژه ها و سرمایه در گردش متقاضیان تسهیلات صورت می پذیرد. لذا تغییرات در مانده تسهیلات اعطایی مشابه سال 97 پیش بینی می شود.

    گفتنی است؛ برآورد شرکت از تغییرات در مانده ذخایر مطالبات مشکوک الوصول بر اساس سیاست ها و خط مشی های اعتباری تدوین شده و با توجه به اعتبار سنجی انجام شده درخصوص مشتریان اعتباری و همچنین تضامین و وثایق دریافتی از مشتریان کاهش ریسک اعتباری مشتریان و متعاقباً کاهش هزینه مطالبات مشکوک الوصول از سیاست های بانک است.

    برچسب ها