عصر خودرو

تاکید دوباره آلمان بر عدم مشارکت در ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس

عصر بازار- وزیر امور خارجه آلمان با بیان اینکه کشورش یک ماموریت اروپایی را برای "حفاظت از کشتی‌رانی در خلیج فارس" ترجیح می‌دهد، بازهم بر عدم تمایل آلمان برای ملحق شدن به ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس تاکید کرد.

تاکید دوباره آلمان بر عدم مشارکت در ائتلاف آمریکایی در خلیج فارس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان روز دوشنبه دوباره تاکید کرد که آلمان به یک ماموریت دریایی در تنگه هرمز به رهبری آمریکا شرکت نخواهد کرد.

    ماس در ادامه در این باره گفت که آلمان یک ماموریت اروپایی را ترجیح می‌دهد اما هشدار داد که پیشرفت در این  مورد سخت‌تر است.

    وی به خبرنگارن گفت: در حال حاضر، انگلیسی‌ها ترجیح می‌دهند که به یک ماموریت آمریکایی ملحق شوند؛ ما این کار را نخواهیم کرد.

    ماس با گفتن این که «ما خواستار یک ماموریت اروپایی هستیم» همچنین مطرح کرد که این مسئله خارج از درستور کار نیست اما زمان می‌برد که اتحادیه اروپا را قانع کرد تا چنین ماموریتی را انجام بدهد.

    به گزارش ایسنا، این واکنش وزیر امور خارجه آلمان به همکاری در زمینه تامین امنیت کشتیرانی در خلیج فارس در پی این مطرح می‌شود که آمریکا مدتی است با ادعای حفاظت از کشتیرانی آزاد در تنگه هرمز قصد دارد ائتلافی تشکیل دهد و تاکنون از کشورهای متعددی برای پیوستن به این ائتلاف درخواست کرده است.

    امروز هم سخنگوی دولت آلمان در یک کنفرانس خبری گفته بود: صدراعظم در نظر ندارد که در وضعیت کنونی و در حال حاضر در ماموریت دریایی به رهبری آمریکا مشارکت کند و همه در دولت آلمان در این باره اتفاق نظر دارند.

    برچسب ها