عصر خودرو

رشد اقتصادی آمریکا کم می‌شود

عصر بازار- دفتر منطقه‌ای فدرال رزرو به کاهش رشد اقتصادی آمریکا اعتراف کرد.

رشد اقتصادی آمریکا کم می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، دفتر منطقه‌ای بانک مرکزی آمریکا در اتلانتا با مدل سازی اقتصاید پیش بینی کرد رشد اقتصادی آمریکا در سه ماهه دوم امسال به 2.2 درصد کاهش یابد که در صورت تحقق حدودا یک درصد کمتر از رقم ثبت شده مربوط به رشد سه ماهه نخست بزرگ ترین اقتصاد جهان است.

    این بانک با اشاره به ریسک‌های موجود بر سر راه اقتصاد آمریکا از جمله جنگ تجاری با چین اعلام کرده است درها به روی کاهش نرخ بیشتر بهره باز است و تصمیم‌گیری در این خصوص کاملا بستگی به آمارهای اقتصادی و وضعیت موجود خواهد داشت.

    دفتر بانک مرکزی امریکا در اتلانتا در شرایطی از امکان کاهش بیشتر نرخ بهره خبر داده است که پیش‌تر روسای دفاتر منطقه‌ای فدرال رزرو در بوستون و کانزاس گفته بودند که تضمینی در خصوص کاهش بیشتر نرخ بهره وجود ندارد و همین مساله موجب سردرگمی معامله‌گران شده است.

    جان بریگز، استراتژیست ارشد موسسه " نت وست مارکتس" گفت: پاول (رئیس بانک مرکزی آمریکا) همه را سردرگم کرده است. هنوز از کاهش بیشتر نرخ بهره در ماه سپتامبر مطمئن نیستیم و این احتمال پنجاه پنجاه است. بازارها مشتاق کاهش بیشتر نرخ بهره هستند اما الان کسی خیلی مطمئن نیست که این کاهش ادامه دار باشد. فکر نمی کنم فضای نامطمئن فعلی خیلی به هدفی که فدرال رزرو می‌خواهد بدان دست یابد کمک کند.

    از سوی دیگر میشل فرولی، اقتصاد دان ارشد آمریکا در بانک "جی پی مورگان" معتقد است که بانک مرکزی آمریکا برای تعیین برآورد خود از رشد اقتصادی، بیشتر از نرخ بهره روی مسائل تجاری و جهانی متمرکز شده است.

    با رشد اقتصادی مثبت ماه ژوئن، آمریکا برای 121 ماه متوالی رشد مثبت داشته است که رکوردی بی نظیر در تاریخ این کشور محسوب می‌شود. این روند که از ژوئن 2009تاکنون ادامه داشته است طولانی‌تر از رشد مثبت در بازه زمانی مارس 1991تا مارس 2001 محسوب می‌شود.

    برچسب ها