عصر خودرو

تغییر مجوز ارزی برخی از کالاهای کشاورزی

عصر بازار- مسئولیت صدور مجوز ارزی برخی از کالاها از وزارت جهاد کشاورزی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و دفتر خدمات بازرگانی منتقل شد.

تغییر مجوز ارزی برخی از کالاهای کشاورزی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، سامانه جامعه تجارت طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: پیرو تعلیق قانون «انتزاع وظایف و اختیارات بخش کشاورزی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و الحاق آن به وزارت جهاد کشاورزی»، مجوزهای «وزارت جهاد کشاورزی-تخصیص ارز» و «وزارت جهاد کشاورزی- اعتبار ثبت سفارش» برای تعرفه‌های پیوست‌شده، حذف و مجوز «دفتر امور خدمات بازرگانی-تخصیص ارز» جایگزین مجوز ارزی این تعرفه‌ها شده است.

    بر این اساس از این پس، نوع مصرف «انسانی-نظارت ارزی جهاد» در سامانه ثبتارش برای تعرفه‌های پیوست‌شده غیرفعال شده و در صورت ثبت این مقدار، پرونده در فرآیند استعلام ضوابط رد خواهد شد. برای تعرفه‌های مذکور، نوع مصرف «انسانی-نظارت ارزی بازرگانی داخلی» به لیست نوع مصرف‌های تعرفه افزوده شده است و بازرگانان می‌توانند از این پس از این مقدار استفاده نمایند.

    کاربرانی که کالایی با تعرفه‌های پیوست‌شده را با نوع مصرف «انسانی-نظارت ارزی جهاد» در پرونده خود ثبت کرده‌اند، برای ویرایش یا تمدید پرونده بایستی نوع مصرف کالای مذکور را از «انسانی-نظارت ارزی جهاد» به «انسانی-نظارت ارزی بازرگانی داخلی» تغییر دهند تا در فرآیند استعلام ضوابط با مشکل مواجه نشوند.

    مجوز ارزی موردنیاز تعرفه‌های پیوست پست بعدی، از این پس «دفتر امور خدمات بازرگانی-تخصیص ارز» بوده و در فرآیند استعلام ضوابط پرونده، این مجوز اجباری خواهد شد.

    لازم به ذکر است پرونده‌هایی که شامل تعرفه‌های پیوست‌شده بوده و با مجوز «وزارت جهاد کشاورزی-تخصیص ارز» ثبت‌سفارش شده‌اند، در صورتی که پرونده را ویرایش یا تمدید نکنند، نیازی به اخذ مجوز «دفتر امور خدمات بازرگانی-تخصیص ارز» نخواهند داشت.

    برچسب ها