عصر خودرو

معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت خبر داد:

احتمال اعمال نشدن عوارض صادراتی سیب‌زمینی

عصر بازار- معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اگر قیمت سی‍ب‌زمینی با برداشت آن کاهش یابد، دیگر ضرورتی برای اعمال تعرفه صادراتی وجود ندارد؛ در غیر این صورت عوارض اعمال می‌شود.

احتمال اعمال نشدن عوارض صادراتی سیب‌زمینی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایرنا، برای قیمت سیب‌زمینی در سال 98 سرنوشتی متفاوت نسبت به سال‌های پیش رقم خورد؛ سرنوشتی که قیمت این محصول را بیش از چهار برابر افزایش داد. نقطه شروع این اتفاق را می‌توان در سیل فروردین امسال جست‌وجو کرد که تامین محصولات کشاورزی را با مشکل رو به رو کرد؛ ستاد تنظیم بازار هم فورا با هدف کنترل قیمت سیب زمینی در بازار خواستار وضع عوارض صادراتی بر این محصول کشاورزی شد.

    همین طور چندی پیش عباس تابش، رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان وعده داد که قیمت این محصول در  15 روز آینده کاهش می‌یابد؛ چرا که به فصل برداشت این محصول نزدیک شده‌ایم. با این حال هنوز اعمال عوارض صادراتی سیب‌زمینی در ابهام قرار دارد.

    در این زمینه «عباس قبادی» معاون بازرگانی داخلی وزارت صنعت به خبرنگار اقتصای ایرنا گفت: عوارض صادراتی سیب‌زمینی در دستور کار قرار دارد، البته که سیب‌زمینی در مناطق همدان و بخشی از کردستان و لرستان در حال رسیدن است و به این صورت قیمت سیب زمینی پایین می‌آید.

    وی ادامه داد:  اگر قیمت این محصول با برداشت آن کاهش یابد، دیگر ضرورتی برای اعمال تعرفه صادراتی وجود ندارد؛ در غیر این صورت عوارض اعمال می‌شود.

    برچسب ها