عصر خودرو

در مجمع عمومی موافقت شد؛

تقسیم سود ۶۵۰ تومانی برای هر سهم پتروشیمی نوری

عصر بازار- امروز مجمع عمومی سهامداران پتروشیمی نوری برگزار و با تقسیم سود ۶۵۰ تومان به ازای هر سهم موافقت شد.

تقسیم سود ۶۵۰ تومانی برای هر سهم پتروشیمی نوری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، هفته گذشته 10 درصد از سهام  پتروشیمی نوری در بازار دوم بورس تهران به روش ثبت سفارش عرضه اولیه شد و  امروز پس از 6 روز کاری مجمع عمومی عادی سهامداران پتروشیمی نوری در مرکز همایش‌های رازی با حضور محبی فر -رئیس هیات مدیره پتروشیمی نوری-، حبیبی و مهمان دوست —بازرسان قانونی شرکت-، سید علی خانی -نماینده سازمان بورس-، توانا -مدیرمالی پتروشیمی نوری- و تقی صانعی -مدیرعامل پتروشیمی نوری- برگزار شد.

    صانعی در این مجمع که با حضور 94 درصد سهامداران رسمیت گرفت، گفت: مشکل پتروشیمی‌ها تأمین خوراک است، ولی ما از بابت تأمین خوراک هیچ مشکلی نداریم. چرا که به 13 پالایشگاه پارس جنوبی وصل هستیم که تنها سه تا از این پالایشگاه‌ها برای تأمین خوراک ما کافی است.

    وی ادامه داد: در سال 1397، واحد شیرین سازی برش سبک پتروشیمی نوری افتتاح و بهره‌برداری شد. همچنین انجام پروژه ارتقاع تولید پارازالین دیگر اقدام سال 1397 بود.

    صانعی افزود: ما معاف از پرداخت ارزش افزوده روی خوراک هستیم که یکی از مزیت‌های رقابتی خوب شرکت است. خوراک ما 4.5 میلیون تا میعانات گازی است که از 13 پالایشگاه تأمین می‌شود.

    وی افزود: محصولات اصلی ما پارازایلن سالانه 750 هزار تن، بنزن 430 هزار تن و اورتوزایلن 100 هزار تن در سال است. 6 محصول فرعی هم داریم. 50 درصد پارازایلنی که در این مجتمع تولید می‌شود، برای تولید پت به پتروشیمی تندگویان ارسال می‌شود و باقی آن صادر می‌شود. بنزن هم به پتروشیمی پارس ارسال می‌شود. تعدادی از محصولات هم در بورس کالا و انرژی به فروش می‌رسد.

    وی ادامه داد: تمام حرکت‌ها در چار چوب استراتژیک است که ما الان در حال طی کردن سومین برنامه استراتژیک هستیم. کلیه فرایند ها همه به صورت سیستماتیک حرکت می‌کند که برای هر کدام از آن‌ها شاخصه‌هایی داریم که کنترل می‌شوند و هر سه ماه یک بار رصد می‌شود.

    مدیرعامل پتروشیمی نوری گفت: به خاطر ارتقا سیستم‌های تولید 4 ماه در تعمیرات اساسی بودیم که از تولید کاسته شد. در سال 1397، 59 درصد تولیداتمان صادر شده، 36 صادرات غیر مجتمعی داشتیم و حدود 5 درصد از طریق بورس‌های کالا و انرژی در داخل کشور عرضه شدند.

    محبی فر درباره ارزشگذاری سهام پتروشیمی نوری اظهار کرد: در روز معرفی اعلام کردم که ارزشگذاری کمتر از مقدار واقعی است و سهم ارزنده است امروز هم تکرار میکنم که این سهم ارزنده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو