عصر خودرو

نگرانی تجار برزیلی از خراب شدن تجارت با ایران

عصر بازار- درحالی‌که رئیس‌جمهور برزیل تلاش می‌کند با جلب رضایت ترامپ از تجارت با ایران چشم بپوشد، تجار این کشور به دلیل از دست دادن ایران به عنوان یکی از بزرگ‌ترین مشتریان غلات این کشور نگرانند.

نگرانی تجار برزیلی از خراب شدن تجارت با ایران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از فارس، ژائیر بولسونارو، رئیس‌جمهور برزیل گفت دولت برزیل به شرکت‌های داخلی در مورد تحریم‌های اعمال شده آمریکا علیه ایران و پیامدهای احتمالی عدم تبعیت از آنها هشدار داده است.

    این اظهارات یک روز پس از اینکه رویترز گزارش داد دو کشتی ایرانی در سواحل برزیل گیر کرده‌اند و به علت نداشتن سوخت قادر به بازگشت نیستند، ایراد شد. پتروپراس، شرکت دولتی که بازار محلی سوخت بانکر را در اختیار دارد از فروش سوخت به این کشتی‌ها خودداری می‌کند.

    بولسونارو به خبرنگاران گفت: «این مشکل وجود دارد؛ آمریکا این تحریم را یک جانبه علیه ایران اعمال کرده است. به شرکت‌های برزیلی در مورد این وضعیت اطلاع داده‌ایم.»

    وی افزود تلاش می‌کند تا روابط بسیار نزدیکی با آمریکا برقرار کند که به نفع برزیل است.

    رئیس‌جمهور برزیل ادامه داد: «من به صورت ویژه به ترامپ نزدیک می‌شوم؛ من دو بار با او دیدار کردم. آمریکا اقتصاد شماره یک جهان، دومین بازار بزرگ ما است و برزیل اکنون دست‌هایش را برای معامله و همکاری با آن باز کرده است.»

    برخی از تجار برزیل بیم دارند که این وضعیت که کشتی‌های ایرانی که یکی ذرت بارگیری کرده و نمی‌تواند حرکت کند، بر تجارت با ایران تاثیر بگذارد. ایران یکی از بزرگ‌ترین واردکنندگان غلات برزیل است.

    بولسونارو گفت: «برزیل کشوری است که هیچ اختلاف، جنگ و درگیری ندارد و ما می‌خواهیم این وضعیت را حفظ کنیم... اما می‌فهمیم که برخی کشورهای دیگر مشکل دارند اما ما باید اول به فکر منافع خودمان باشیم.»

    روز گذشته رویترز در گزارشی نیز نوشته بود دو کشتی ایرانی هفته‌هاست که در بنادر برزیل لنگر انداخته‌اند و به علت نداشتن سوخت قادر نیستند به ایران بازگردند زیرا شرکت دولتی نفت و گاز پتروبراس برزیل از فروش سوخت به این کشتی به علت ترس از تحریم‌های آمریکا خودداری می کند.

    اوپراتور بندر پاراناگوآ به رویترز گفته بود کشتی‌های «باوند» و «ترمه» که حامل اوره و محصولات پتروشیمی مورد استفاده در کود شیمیایی بودند، دو ماه پیش وارد برزیل شدند. انتظار می‌رفت آنها ذرت بارگیری کنند و به ایران بازگردند اما سوخت کافی برای ادامه سفر نداشتند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو