عصر خودرو

بازار سهام تحت تاثیر افت قیمت ارز قرار گرفت

عصر بازار- بازار سهام در روزهای اخیر تحت تاثیر روند کاهشی قیمت ارز قرار گرفت و عرضه‌ها نسبت به تقاضا رشد کرد، این موضوع سبب شد که علیرغم افزایش ارزش معاملات شاخص‌های بازار سرمایه با افت مواجه شود.

بازار سهام تحت تاثیر افت قیمت ارز قرار گرفت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایسنا، ارزش معاملات بورس اوراق بهادار تهران در 5 روز کاری در این هفته به حدود 7 میلیارد و 124 میلیون تومان رسید این در حالی است که رقم مورد اشاره در 5 روز کاری هفته قبل تا 6 میلیارد و 515 میلیون تومان پیش رفت. در نتیجه در این هفته ارزش معاملات شاهد 9.4 درصد رشد بوده است.

    تعداد دفعات معامله در هفته گذشته به حدود یک میلیون و 421 نوبت رسید اما در 5 روز کاری اخیر این آمار بیش از 67 درصد رشد کرد و عدد 2 میلیون و 384 را تجربه کرد.
    در روزهای اخیر بازار ارز بر جو روانی قیمت‌ها در بازار سرمایه تاثیر بسزایی داشت به طوری که با روند نزولی قیمت ارزهای خارجی قیمت سهم ها مخصوصا سهم‌های صادرات محور با افت رو به رو شد و این موضوع سبب کاهش شاخص‌های بازار سرمایه شد.

    البته با توجه به رشد مداوم قیمت‌ها در بازار سهام بسیاری انتظار داشتند که بازار با اصلاح قیمتی رو به رو شود و کاهش هفته اخیر را در این راستا می‌دانستند علاوه بر این بکارگیری سامانه مدیریت ریسک در این هفته، خود در افزایش عرضه ها تا حدودی موثر بوده است. به طوری که شاخص کل در چهارشنبه هفته گذشته در تراز 249 هزار و 622 واحدی قرار داشت، اما فشارهای عرضه در روزهایی از هفته سبب شد که این شاخص با افت فزاینده ای همراه باشد ولی با توجه به رشد تقاضا در روزهای دیگر این کاهش تلطیف شد و نماگر اصلی در تراز 246 هزار و 790 واحدی نشست.

    شاخص بازار اول  و دوم در این مدت هر کدام به ترتیب با 2458 واحد افت و 3108 واحد افت رو به رو شدند.

    همچنین  تعداد 291 میلیون واحد از صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس تهران به ارزش کل بیش از 3024 میلیارد ریال مورد معامله قرار گرفت که با 41 درصد کاهش نسبت به هفته گذشته همراه شد.

    علاوه بر این ها در بازار بدهی که اوراق مشارکت، گواهی سپرده و صکوک معامله می شود، تعداد 7 میلیون و 900 هزار برگه اوراق مشارکت به ارزش کل بیش از 7882 میلیارد ریال معامله شد.

    برچسب ها